נזקי הפשיעה המקוונת בבריטניה - 10 מיליארד ליש"ט בשנה

עליה חדה בפשיעה המקוונת בבריטניה גורמת לעסקים במדינה נזקים בהיקף של לפחות 10 מיליארד ליש"ט מדי שנה, יותר מפי שניים מסכום ההפסדים לעסקים במדינה בשל כך בתקופה של לפני שנתיים. סקר שפרסמה היום (ד') חברת השירותים העסקיים פרייס-ווטרהאוס-קופרס (PwC) מגלה כי לפחות 92% מהעסקים הבריטיים שלקחו חלק בסקר נחשפו באופן כלשהו למקרים של פרצות באבטחת המידע, בין אם מדובר בפשיעה מקוונת או בדליפה אקראית של מידע חסוי. ההוצאות על טיפול בבעיות אבטחת המידע בממלכה נסקו גם הן בשנתיים האחרונות.

עלות טיפול בבעיה חמורה באבטחת מידע יכולה לנוע בין 280 אלף ליש"ט ל-690 אלף ליש"ט, לעומת 90 אלף ליש"ט עד 170 אלף ליש"ט ב-2008. חברות גדולות בבריטניה דיווחו כי עליהן להתמודד עם 45 תקריות של פרצות באבטחת המידע מדי שנה, לעומת 15 בלבד לפני שנתיים.

"על רקע הבחירות הקרבות ישנן ויכוחים רבים על הצורך בקיצוץ של 6 מיליארד ליש"ט מההוצאות על הכלכלה, אבל הסקר מראה לנו שכל שנה מתבזבזים 10 מיליארד ליש"ט על טיפול בפשיעה מקוונת", אמר כריס פוטר, אחד מכותבי הדו"ח, המתפרסם מדי שנתיים. "לשם השוואה, ב-2008 ההוצאות על טיפול בפשיעה מקוונת נעו בין 3 ל-5 מיליארד ליש"ט", ציין פוטר.

חברות רבות בבריטניה, כמו גם בעולם כולו, עוברות לאחסן את המידע שלהם על-גבי האינטרנט באמצעות ענני מחשוב, שיטה בה המידע מאוחסן בחוות שרתים של ספקי שירות חיצוניים. ב-PwC מעריכים כי 34% מהעסקים בבריטניה תלויים בשירותי ענן מחשוב, אולם רק 17% מהם טורחים להצפין את המידע המאוחסן אצל ספקי השירות. עוד גילה הסקר כי 64% מהעסקים בבריטניה חוו ניסיון פריצה אל מחשביהם, לעומת 31% לפני שנתיים. אחת מכל שש חברות דיווחה כי ניסיון הפריצה למחשביהן צלח.