ICQ שוב מחליפה ידיים: נמכרת ל-DST הרוסית ב-187.5 מיליון דולר

‎‎מדובר בסכום הנמוך בכ-220 מיליון דולר לעומת המחיר ששילמה ‏AOL‏ כשרכשה את חברת המסרים המיידים ממיראביליס הישראלית‏ ■ חברת ההשקעות הרוסית מחזיקה גם ב-3.5% ממניות פייסבוק

‎‎‏11.5 שנים לאחר ש-‏ICQ‏ הישראלית עברה מידי מיראביליס לידי ‏AOL‏ תמורת 407 מיליון דולר, חברת המסרים המיידיים שוב מחליפה ידיים - הפעם לחברת ההשקעות הרוסית ‏DST‏ (דיגיטל סקיי). ‏AOL‏ מנסה מזה זמן למכור את ‏ICQ‏ וידיעות על מגעים עם חברות שונות פורסמו בחודשים האחרונים בעיתונות ובאינטרנט. לאחר מו"מ ממושך, פרסמה היום (ד') ‏AOL‏ הודעה לפיה היא תמכור את החברה ל-‏DST‏ תמורת 187.5 מיליון דולר. יש לציין כי על פי הפרסומים הקודמים, ‏DST‏ הציעה סכום הנע בין 200 ל-300 מיליון דולר.

מי שעוד הביעו התעניינות ב-‏ICQ‏ היו חברת השקעות הטכנולוגיה הרוסית ‏ProfMedia‏, שהציעה כ-120 מיליון דולר, וחברת האינטרנט הרוסית ‏Tencent‏.

DST‎ היא קבוצת השקעות רוסית שהוקמה ב-2005, ובראשה עומדים המיליארדרים יורי מילנר וגרגורי פינגר. הקבוצה הוקמה בהשקעה עצמית ובסיוע משקיעים חיצוניים, בהם גולדמן זאקס והאוליגרך הרוסי אלישר אוסמנוב. הקבוצה עלתה לכותרות לאחר שהשקיעה במאי 2009 כ-200 מיליון דולר ברשת החברתית פייסבוק, לפי שווי של 10 מיליארד דולר.

חודשיים לאחר מכן רכשה‏‎ DST ‎מניות נוספות בפייסבוק תמורת 100 מיליון דולר, לפי שווי של 6 מיליארד דולר, וכעת היא מחזיקה ב-3.5% ממניות הרשת החברתית. ככל הנראה‎, DST ‎רוכשת את‎ ICQ ‎כדי לחזק את מעמדה ברוסיה ובשווקים נוספים באירופה. לפי הערכות מסוף 2009, ב-‏ICQ‏ משתמשים 40-50 מיליון איש בחודש לעומת 330 מיליון בתוכנת המסנג'ר של מיקרוסופט.

‏מכירה זו היא חלק מהאסטרטגיה של טים ארמסטרונג, המנכ"ל החדש של AOL "להיפטר מכל הנכסים האינטרנטיים שאינם עומדים בקנה אחד עם האסטרטגיה של החברה", כמו הרשת החברתית,‎ Bebo ‎אשר נמצאת אף היא על המדף.