פימקו: "התפשטות משבר יוון מהוות הזדמנות קנייה גדולה"; קריימר: "תתכוננו לפשיטת-רגל ודאית"

קריימר על משבר החוב באירופה: "המדינות הללו על סף מוות פיננסי, ולא ייקח הרבה זמן לפני שנגיע להלוויות המקבילות של אגרות החוב הממשלתיות של יוון, ספרד, פורטוגל ואירלנד" ■ קרן האג"ח פימקו בדעה הפוכה: "התפשטות משבר האג"ח מהווה הזדמנות גדולה"

"מכאן ואילך, כאשר מדובר בפורטוגל, אירלנד, איטליה, יוון וספרד, אתם חייבים לצפות לגרוע ביותר", הזהיר הפרשן הכלכלי של רשת CNBC, ג'ים קריימר. "כלומר, תתכוננו לפשיטת רגל ודאית. המדינות הללו על סף מוות פיננסי ולא ייקח הרבה זמן לפני שנגיע להלוויות המקבילות של אגרות החוב הממשלתיות של יוון, ספרד, פורטוגל ואירלנד".

קריימר המליץ לצופים לבחון את תיק ההשקעות שלהם כדי לראות אילו מניות עלולות להיפגע. "נצלו את הנעילה החיובית בוול סטריט כדי לגרוף רווחים", אמר אמש (ד') לאחר סגירת המסחר בוול סטריט. "נצלו את ההזדמנות אם אתם חושבים שלמשבר החוב באירופה תהיה השפעה ישירה על שוק המניות בארה"ב, כלכלת ארה"ב, או לפחות על עתידם של החברות שלנו בטווח הקרוב".

"ללא ספק יגיעו יותר חדשות על מדינות אירופיות במשבר, החל מהורדת הדירוג בספרד אותה כבר ראינו", הוסיף. למרות זאת, קריימר לא נכנס לפאניקה מהמצב באירופה.

"השוק בטוח יירד מדי פעם כאשר נקבל עוד חדשות רעות בפני האוקיינוס האטלנטי, אבל זיכרו זאת: השוק לא יישאר בירידה לאורך זמן רב כאשר אנחנו נקבל חדשות טובות בבית. דוגמא טובה לכך היא הסגירה החיובית של וול סטריט לאחר החלטת ועדת השוק הפתוח של ה'פד' להותיר את הריבית על כנה", סיכם קריימר.

פימקו: הזדמנות ביוון

קרן האג"ח הגדולה בעולם, פימקו, המליצה ללקוחותיה לנצל את התפשטות משבר החוב של יוון למדינות אחרות שאינן קשורות באופן ישיר למשבר.

"במידה ומשבר האג"ח של יוון ידביק שווקים אחרים ויציבים, אזי התפשטותו של משבר האג"ח מהווה הזדמנות גדולה", אמר רוברט מיד, מנהל ההשקעות הראשי של פימקו באוסטרליה.

האג"ח והמניות צנחו ברחבי אירופה בימים האחרונים כאשר גרמניה עיכבה אישור תוכנית ההצלה עבור המדינה השקועה בחובות יוון וסוכנות S&P חתכה את הדירוג ליוון, פורטוגל וספרד. נתוני סוכנות בלומברג מראים כי כמעט טריליון דולר משווי המניות ברחבי העולם נמחקו אתמול (ד') על רקע חשש כי משבר החוב באירופה ישפיעו לרעה על הכלכלה הגלובלית.

התשואה הנוספת שהמשקיעים דורשים כדי להחזיק את איגרות החוב ל-10 שנים של פורטוגל במקום אג"ח של גרמניה, הגיעה לגבוהה ביותר מאז 1997 התפשטה על החוב הספרדי עלה ביותר בשנה. הפער על איגרות החוב של איטליה, הכלכלה השלישית בגודלה של אזור האירו, הגיעה לגבוה ביותר מאז יולי. הפרמיה על אג"ח היוונית עלתה אתמול ב-8%.