מסכי הטלוויזיה החדשים יאפשרו שיחות בסקייפ וצפייה בתלת-מימד

מסכי הטלוויזיה הופכים למרכז מדיה משוכלל: בקרוב יגיעו לארץ דגמים שמאפשרים צפייה בתלת-מימד, שיחות וידיאו דרך סקייפ, גלישה באינטרנט, הקלטת תוכן, כונן קשיח פנימי וחיבור מרחוק למחשב ■ יש למה לחכות

לא רק צפייה בחדשות או במשדרי ספורט - בשנה האחרונה חלה קפיצת מדרגה של ממש ביכולות של מסכי הטלוויזיה, והם הופכים לפלטפורמה מגוונת המרכזת את התמונות והסרטים שהיו עד כה שמורים במחשב ובמצלמה בלבד, כך שאפשר לצפות בסלון בתמונות ובסרטים היישר מכוננים קשיחים ניידים או מכרטיסי זיכרון, מבלי להיאלץ לחבר את המחשב או המצלמה למטרה הזו.

מעבר ליכולות האלה, יש מגמה בולטת אחרת: חיבור אינטרנט אלחוטי לטלוויזיות המאפשר לנו לגלוש באינטרנט בעודנו מתרווחים בכורסה. כך למשל, מתאפשרת גישה לעמוד התמונות שלנו בפיקסה, התעדכנות בחדשות מאתרי אינטרנט שונים או קבלת דיווחים על מזג האוויר ומצב הבורסה.

השלב הבא הוא הכנסת שירותי תוכן שונים לתוך הטלוויזיות, בדומה ל-VOD של HOT או yes. במקום שהשירות יגיע באמצעות קופסה חיצונית, חלק מיצרניות הטלוויזיות, כמו סוני, מתכננות להכניס את שירותי התוכן שלהם לפי דרישה ישר לתוך המסך. התוצאה: נוכל להזמין סרטי קולנוע או תוכניות טלוויזיה ישירות מהמסך, ולשלם לחברת הטלוויזיה על התוכן מבלי להשתמש בגוף נוסף כמו חברת הכבלים או הלוויין למטרה הזו.

המחירים גבוהים מאוד, משום שמדובר בדגמי הדגל של החברות, עם טכנולוגיות חדשות שעד כה לא הופיעו במסכים. כך למשל מסך 55 אינץ' של טושיבה, שעוד לא נמכר מחוץ ליפן, וביפן עצמה נמכר ב-10,000 דולר. סביר להניח כי מחירו בישראל יהיה גבוה בהרבה. מצד שני, הלקוח מקבל איכויות תמונה ויכולת ניהול מדיה שלא היתה לו עד כה.

האם כדאי לחכות? כן. למי שאינו רגיש למחיר וחובב טכנולוגיות בהחלט מומלץ לחכות, במיוחד לאור זאת שהדגמים הראשונים יגיעו לארץ כבר בחודש הבא. אולם גם אחרים ייהנו מכניסת הדגמים החדשים, שכן מחיריהם של הדגמים שהיו עד כה דגמי הדגל - יירדו.

סמסונג: שיחות וידיאו ועיצוב דק

בדומה לפנסוניק, גם סמסונג תשיק טלוויזיה שתומכת באביזר סקייפ - דגם C7000. דגם זה, הפועל בטכנולוגיית LED ומציע תמיכה בצפייה בתלת-מימד, כולל הפיכה של תוכן דו-מימדי לתלת-מימדי. מלבד זאת ניתן לנגן כאן סרטים בפורמט DiVX או MKV (קבצי HD), כולל קריאת תרגום בעברית בפורמט SRT הפופולרי.

מבחינת עיצוב, סמסונג ממשיכה את קו הטלוויזיות הדק שלה, כאשר המסך הזה מגיע בעובי של 2.65 ס"מ.

סמסונג C7000 (מסך LED)

גודל: 40 אינץ'

תכונות עיקריות: תמיכה בסקייפ, תלת-מימד, קריאת פורמט DiVX או MKV, עיצוב דק

מחיר: 14,000 שקל (580 שקל לאביזר סקייפ)

הגעה לארץ: יוני

פנסוניק: סקייפ בסלון

בפנסוניק החליטו להכניס את שיחות הווידיאו של סקייפ לסלון. דגם V20 החדש, המגיע בטכנולוגיית פלזמה, כולל כניסת USB וחיבור קווי לאינטרנט.

מצלמת הסקייפ, המתחברת למסך הזה כאביזר, מאפשרת לנהל שיחות וידיאו בצורה שונה מזו שהתרגלנו אליה במחשב או בטלפון הסלולרי. אביזר הסקייפ מגיע בעיצוב של המסך, והוא כולל מצלמה זעירה ומיקרופון של פנסוניק, כאשר בניגוד למצלמות הרשת במחשבים האישיים - האביזר הזה מסוגל לקלוט תמונה וקול ממרחק של 1.5 עד 4 מטרים, מבלי לפגוע באיכויות.

הצופה מפעיל את המערכת דרך שלט המסך, כאשר התמונה המתקבלת היא באיכות HD (רזולוציה של 720x1280 פיקסלים) במהירות 30 בייט לשנייה. נכון להיום, יחידת המצלמה והמיקרופון (יחידה אחת) מתחברת לכניסת ה-USB של המסך, וניתן למקם אותה (עם קליפ) בחלקו העליון של המסך או להניח אותה על שידת הטלוויזיה או על שולחן הסלון הודות לכבל יציאה באורך 3 מטר.

בפנסוניק מציינים כי כבר בסדרת המוצרים הבאה ישנה כוונה להטמיע את מערכת התקשורת כסטנדרט בתוך המסך.

פנסוניק V20 (מסך פלזמה)

גודל: 50 אינץ'

תכונות עיקריות: שיחות וידיאו בסקייפ

מחיר משוער: 15,000 שקל (אביזר - 500 שקל)

הגעה לארץ: יוני

פנסוניק
 פנסוניק

שארפ: הקלטה בטלוויזיה

בחברת שארפ החליטו לצייד את הטלוויזיות מסדרת LE820E בנפח אחסון של 8 ג'יגה. המטרה היא לא להקליט תוכניות טלוויזיה, אלא לסספק פיתרון למקרה שאתם מפספסים קטע בשידור ורוצים לחזור אחורה, או שסתם בא לכם לעצור את התוכנית, ללכת לשירותים ולחזור אחרי כמה דקות. מי שמחזיק yes Max או HOT Magic מכיר ודאי את היכולת הזו, אולם נחמד מאוד שהחברה הוסיפה אותה כאופציה בטלוויזיה. זמן ההקלטה עצמו עומד על 150 דקות באיכות שידור רגילה ו-60 דקות ב-HD.

עוד יכולת שניתן יהיה למצוא כאן היא חריץ USB לשימוש בכוננים ניידים, כולל ניגון סרטוני וידיאו שהורדו מהאינטרנט (קבצי DiVX). הדבר חוסך רכישת מזרים מדיה או חיבור מחשב חיצוני

שארפ LE820E (מסך LCD)

גודל: 40 אינץ'

תכונות עיקריות: שליטה בשידוריים חיים

מחיר משוער: 11,000 שקל

הגעה לארץ: יוני-יולי

שארפ
 שארפ

LOEWE: סטרימר פנימי

חברת LOEWE ביצעה את הקאמבק שלה בשנה האחרונה לשוק הישראלי, ובקרוב היא תשיק בארץ דגם ראשון בטכנולוגיית LED מהדור השני. השיפור בדור החדש, לטענת החברה, אמור לספק צבע שחור טוב יותר, שהוא אחד המרכיבים המרכזים באיכות תמונה מוצלחת.

מלבד זאת, דגם ה-Individual Compose כולל גם מזרים מדיה פנימי (סטרימר), שמאפשר להתחבר באמצעות התקן האינטרנט האלחוטי של הטלוויזיה למחשב ולהציג את התמונות והסרטים, כולל תמיכה בקבצי HD.

למסך יש כונן קשיח פנימי בנפח 250 ג'יגה, שמאפשר לאחסן עליו תכנים. מלבד זה יש כאן אפשרות לצפות בקליפים מאתר YouTube.

הדגם הזה יגיע ב-3 צבעים: כסוף, שחור ולבן.

LOEWE (מסך LED)

גודל: 40 אינץ'

תכונות עיקריות: סטרימר פנימי עם תמיכה בקבצי HD, צבע שחור משופר, כונן קשיח פנימי, צפייה בקליפים מ-YouTube

הגעה לארץ: סוף מאי

מחיר: 24,000 שקל

טושיבה: כונן פנימי ותלת-מימד

אחת הטלוויזיות היותר מעניינות שאמורות להגיע לישראל היא ה-Cell של טושיבה. מדובר במפלצת טכנולוגית שמכילה כמעט כל משהו שצרכן טלוויזיה רוצה במסך שלו.

המסך פועלת בטכנולוגיית LED עם איכות שחור גבוהה במיוחד. כמו כן, הדגם הזה מגיע עם מעבד בשם Cell, שזהו אותו מעבד שנמצא במכשירי הסוני פלייסטיישן 3. המטרה היא לעזור למסך הזה להתמודד עם פעולות קשות כמו העברת תוכן דו-מימדי לתלת-מימדי בזמן אמת, כך שהצופים יכולים לראות כל שידור בתלת-מימד באמצעות משקפיים מיוחדים.

ל-Cell יש גם כונן קשיח פנימי בנפח עצום של 3 טרה, כאשר הוא מסוגל להקליט 8 ערוצים במקביל.

כמו כן, יש כאן גם חיבור לאינטרנט שמאפשר גם גלישה חופשית באתרים באמצעות דפדפן של אופרה.

טושיבה, Cell (מסך LED)

גודל: 55 אינץ'

תכונות עיקריות: כונן פנימי, גלישה חופשית באינטרנט, צבע שחור באיכות גבוהה, תלת-מימד

הגעה לארץ: יוני

המחיר ביפן: 10,000 דולר

פיליפס: הכנה לתלת-מימד

בפיליפס כנראה לא בטוחים עדיין איך יגיבו הצרכנים למסכי התלת-מימד, והחברה תשיק סדרת מסכים המגיעה בתקן 3D ready. מה זה אומר? שהטלוויזיות מוכנות לקלוט שידורי תלת-מימד, אבל לצורך כך הצרכן יצטרך לקנות ערכת שדרוג, שתכלול עדכון תוכנה למסך, שני זוגות משקפיים ומשדר מתאים באינפרה-אדום. הרעיון שעומד מאחורי ההפרדה הזאת הוא לא להכריח צופים שלא רוצים תלת-מימד, לשלם עבור היכולת הזו.

דגם 9705 של החברה פועל בטכנולוגיית LED, והוא מציע את אינטרנט אלחוטי כאביזר. השירות הזה מאפשר גישה לפיקסה, YouTube ועוד מספר אתרים.

כמו כן, הטלוויזיה הזו תומכת בתקן DLNA, מה שמאפשר למשוך תוכן בצורה אלחוטית ממחשבים אחרים בבית, לצורך צפייה בתמונות, סרטים או האזנה למוזיקה.

מלבד זאת, פיליפס ממשיכה לקדם עם הדגם הזה את טכנולוגיית האמבילייט שלה. יכולת זו משלבת תאורה אחורית לצידי המסך ובחלק העליון. התאורה מסונכרנת עם הצבעים שעל המסך, כך שהתאורה על הקיר זהה לזו שבסרט. התוצאה היא שהצופה מקבל תחושה שמדובר בתמונה גדולה יותר, כאשר התאורה הזו יוצרת גם תחושה מרגיעה בעיניים בחדר חשוך.

פיליפס 9705 (מסך LED)

גודל: 46 אינץ'

תכונות עיקריות: אינטרנט אלחוטי ותאורה אחורית

מחיר משוער: 27,000 שקל

הגעה לארץ: ספטמבר-אוקטובר

פיליפס
 פיליפס

LG: מסך ללא חוטים

בחברת LG פועלים לשחרור המסכים שלהם מכבלים. דגם LD650, הפועל בטכנולוגיית LCD, כולל קופסה חכמה אליה הצרכן יכול לחבר את הממיר, הפלייסטיישן, נגן ה-DVD ובעצם כל מוצר אחר המתקשר עם הטלוויזיה. את הקופסה אפשר להניח הרחק מהטלוויזיה, כאשר היא תתקשר עם המסך בתקשורת אינטרנט אלחוטית.

התוצאה היא סביבה נקייה יותר מחוטים באזור המסך, כאשר הוא תלוי על הקיר. מלבד זאת, הדגם הזה גם כולל תמיכה בהתקן DLNA לשיתוף הקבצים שבמחשב לבין הטלוויזיה.

LG: דגם LD650 (מסך LCD)

גודל: 42 אינץ'

תכונות עיקריות: אין חוטי חשמל

מחיר: 8,000 שקל

הגעה לארץ: אמצע מאי

lg
 lg

סוני: אינטרנט ותלת-מימד

גם חברת סוני הולכת על שני הטרנדים החזקים בעולם המסכים: אינטרנט ותלת-מימד. דגם LX904 מסדרת Signature מגיע עם העיצוב המונוליטי של החברה, המספק לו מראה מינימליסטי, כאשר יכולת האינטרנט שלו מאפשרת באמצעות תקשורת אלחוטית להשתמש בשירותים של הרשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר וגם לצפות בקליפים מ-YouTube. מעבר לכך, הדגם הזה פועל בטכנולוגיית LED.

סוני LX904 (מסך LED)

גודל: 40 אינץ'

תכונות עיקריות: חיבור לפייסבוק ותלת-מימד

מחיר: 20,000 שקל

הגעה לארץ: יוני