מאבטח הרמטכ"ל ארז אפרתי: תקפתי - אבל בגלל אלכוהול מזויף

אפרתי, המואשם בניסיון אונס של צעירה בנמל ת"א, מודה לראשונה בעובדות - אך טוען כי לא היה אחראי למעשיו כיוון שהיה נתון להשפעת אלכוהול מזויף ■ לטענת פרקליטתו, המתלוננת קיימה יחסי מין כשעה לפני התקיפה

לראשונה מאז נעצר והואשם בניסיון אונס של צעירה בנמל תל-אביב, מודה ארז אפרתי, מאבטח הרמטכ"ל גבי אשכנזי, בעובדות המיוחסות לו בכתב האישום - אך טוען כי לא היה מודע למעשיו בשל הרעלת אלכוהול.

לטענתו, האלכוהול ששתה במועדון בו חגג היה מזויף וגרם לו לאובדן שליטה על מעשיו ולמצב של אוטומטיזם. בשל כך הוא מבקש כי בית המשפט יימנע מהרשעתו בעבירות המיוחסות לו.

בפתח משפטו של הקצין הבוקר (א') בבית המשפט המחוזי בתל-אביב טענה פרקליטתו, עו"ד קרן נהרי, כי בידי ההגנה דו"חות מעבדה המוכיחים כי האלכוהול המזויף ששתה אפרתי היה מהול בחומרים שונים, בהם זרחן. "זה מה שהוביל לאירוע", ציינה, והוסיפה כי "המצב הנפשי שהוא (הנאשם) היה בו היה מצב של ערפול והזיות".

במהלך הדיון הפתיעה הפרקליטה וציינה כי מהבדיקות שנערכו למתלוננת עולה כי היא קיימה יחסי מין כשעה לפני האירוע, ולכן ייתכן כי הזרע שנמצא על גופה לא שייך למרשה.
"אמנם נמצא DNA של אפרתי על הצעירה, אך אנחנו לא משוכנעים שזה מתוך הזרע שלו. ה-DNA יכול להיות מרוק או דברים אחרים", הוסיפה עו"ד נהרי.

כן הציגה ההגנה חוות-דעת של פסיכיאטר ופסיכולוג שבדקו את הנאשם.

"המדינה טוענת כי הנאשם, וזאת אנו למדים מחומר הראיות, היה בשליטה לפני ביצוע המעשה, בעת ביצוע המעשה ואחרי ביצוע המעשה, ואת זה אנחנו נבקש להוכיח בבית המשפט", טענה באת-כוח המדינה, עו"ד ארז.

"ההגנה מודה ברוב פרטי העובדות של האירוע, אך יש כמה טענות משפטיות שנותרו במחלוקת", ציין השופט חאלד כבוב וביקש מהצדדים להגיע להסכמה בתוך 14 ימים.

הארוסה לא מאמינה

כזכור, לפני כ-5 חודשים הוגש כתב אישום חמור נגד אפרתי, בגין בניסיון אונס של צעירה בנמל תל-אביב , תקיפתה וגרימת חבלות חמורות. אפרתי נתפס על-ידי המשטרה בערב מסיבת הרווקים שלו כשהוא נמצא במי שפך הירקון כמכנסיו מופשלים, לאחר שעל-פי כתב האישום תקף צעירה שניסתה להיכנס לרכב בחניה סמוכה.

במשך כל תקופת מעצרו הכחיש אפרתי את החשדות נגדו וטען כי הוא אינו זוכר דבר מאותו ערב.

ארוסתו של אפרתי, עמה עמד להתחתן ימים ספורים אחרי האירוע, התייצבה גם היא לצידו לאורך מעצרו והגשת כתב האישום וטענה כי בעלה לעתיד אינו מסוגל לבצע את הפשע בו הוא מואשם.