הדולר היציג התחזק ב-0.4% ל-3.73 שקלים; שער האירו נחלש

האירו היציג איבד 0.2% ונקבע ב-4.9342 שקלים ■ מבול של נתוני מאקרו בארה"ב ■ איתן אדמוני: "חוסר הבהירות לגבי המשבר באירופה יתמכו בכוחו של הדולר בשבועות הקרובים"

הדולר נסחר היום (ב') בהתחזקות של 0.4% מול השקל ושערו היציג נקבע ב-3.73 שקלים. האירו היציג נחלש ב-0.2% ל-4.9342 שקלים ברקע הדיווחים מהלילה כי יוון זכתה לסיוע בסך 110 מיליארד אירו מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינלאומית. התשלום הראשון בסך 80 מיליארד אירו יועבר ליוון ב-19 במאי, בריבית של 5%.

הסיוע ליוון מותנה ב"תוכנית צנע" שאישר הקבינט אתמול, במסגרתה תבצע ממשלת יוון קיצוצים בהיקף של 30 מיליארד אירו, קרי כ-13% מהתמ"ג שלה. ביום ו' הקרוב ייפגשו מנהיגי האיחוד האירופי לדון בהמשך שלבי הסיוע, אך עוד לפני כן - ביום ד' - מתכננים ועדי העובדים ביוון הפגנה גדולה נגד תוכנית הצנע.

איתן אדמוני, מנהל מחלקת המט"ח של בנק ירושלים מעריך כי חוסר הבהירות לגבי המשבר באירופה והשפעתו על המשק הישראלי יתמכו בכוחו של הדולר בשבועות הקרובים. עם שוך הסערה הכלכלית באירופה, אדמוני מעריך כי הדולר ישוב להיחלש מול השקל. אדמוני נוקב בטווח המסחר הצפוי השבוע: 3.703-3.751 שקלים.

בעולם, רושם הדולר התחזקות מול המטבעות העיקריים כשהוא מטפס 0.4% מול האירו ו-0.2% מול הליש"ט. בגזרת ישראל, בנק ישראל יפרסם השבוע את יתרות המט"ח לחודש אפריל לאחר שבמארס העפילו יתרות המט"ח של ישראל לשיא. ברקע רכישות מט"ח מאסיביות של בנק ישראל בחודש החולף, נראה כי גם החודש יסתכמו היתרות בשיא.

בארה"ב יתפרסם היום מבול של נתוני מאקרו - מדדי הצריכה וההוצאה הפרטית בחישוב חודשי ושנתי, הצריכה וההוצאה הפרטית בחישוב חודשי, מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני והוצאות הבנייה. כל אלה יכולים להמשיך ולספק שכבות מידע בנוגע להתאוששות הכלכלה הגדולה בעולם.

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]