המניה של הערב: סנדיסק זינקה על רקע הצלחת ה-iPad

המניה עלתה בכ-10% והתקרבה לרמת השיא השנתי המשקף לה שווי של כ-10 מיליארד דולר ■ סנדיסק יחד עם חב' מיקרון מובילות את שוק זיכרונות הפלאש המשמשים כמרכיב מרכזי במכשירים אלקטרוניים כדוגמת ה-iPad

חברת סנדיסק שבשליטת איש העסקים הישראלי אלי הררי היא אחת הנהנות הבולטות מהצלחת ה-iPad של אפל, אשר רק היום דיווחה על מכירתו של המכשיר המיליון, כאשר קצב המכירות עקף את כל התחזיות והחברה הצליחה למכור את מיליון המכשירים תוך 28 יום בלבד, מה שמשקף המשך העליות בביקושים לחברות המייצרות ציפים לזיכרונות פלאש.

מניית החברה מזנקת הערב בוול סטריט בכ-10% למחיר הקרוב לשיא השנתי שלה המשקף לה שווי שוק של יותר מ-10 מיליארד דולר. גם מתחרתה של סנדיסק, חברת מיקרון בולטת הערב לטובה.

סנדיסק ומיקרון הן השחקניות הגדולות בשוק שבבי ה-NAND המספקות שבבי זיכרון המשמשים בסוג זה של מכשירים אלקטרוניים כמו גם בנגני מדיה ובמצלמות דיגיטליות.

"רווחיה של סנדיסק תואמים את מחירי שבבי הפלאש NAND, כך שהחדשות הטובות מאפל נתפסות באופן חיובי בעבור החברה" אמר אנליסט של חב' Gleacher והוסיף "מכירות חזקות מהצפי ל-iPad מביאות לעלייה בביקושים לצ'יפים מסוג NAND פלאש ומעלים באופן משמעותי את תחזיות הביקוש וההיצע בשוק זה למחצית השניה של 2010".

מספרים שכבר בשנת 2005, אלי הררי, מייסד ומנכ"ל סנדיסק, אמר לעובדיו שהוא שואף ל-"10-10-10", כלומר למכור בשנת 2010 ב-10 מיליארד דולר ולהרוויח 10 דולר למניה. תוצאות הרבעון המצוינות שפרסמה חברת שבבי הפלאש ב-22 באפריל ממקמות אותה ביחס ליעד השאפתני הזה. על רקע המשבר העולמי שפגע קשות בשוק השבבים, העריך הררי לאחרונה כי היעד צפוי להיות מושג עד שנת 2012.

סנדיסק חצתה לראשונה אי פעם את רף המיליארד ברבעון הראשון, כאשר מכרה ב-1.1 מיליארד דולר - גידול שנתי של 65%. אבל ההפתעה הענקית הייתה בשורת הרווח - 95 סנט למניה, לעומת הפסד של 48 סנט אשתקד וצפי בשוק לרווח של 59 סנט למניה.

לרווח הגדול של סנדיסק תרמה מאוד אפל, כי צריכת שבבי הפלאש הגדולה לאחסון נתונים נייד באייפונים, אייפודים ואייפדים הביאה לעליית מחירים ויציבות בשוק הפלאש, שבדרך כלל בתקופה הזאת סובל מירידת מחירים גדולה. מחירים יציבים ועלויות ייצור נמוכות, כתוצאה משיפורים טכנולוגיים שסנדיסק מובילה בהם, מניבים לה רווחי שיא.