אלקטרה נדל"ן מממשת בקנדה: מוכרת בניין לפי 422 מיליון שקל

חלקה של החברה (60%) בתזרים המזומנים שינבע מהעסקה מסתכם בכ-88.5 מיליון שקל

חברת אלקטרה נדל"ן , בניהולו של שלמה שרף, מדווחת היום (ג') כי היא מוכרת, באמצעות חברה בת זרה, את אחזקותיה (60%) בבניין משרדים ומסחר בעיר וויניפג, קנדה לפי שווי של כ- 421.8 מיליון שקל (כ-114 מיליון דולר קנדי).

העסקה תניב לאלקטרה נדל"ן תזרים מזומנים, ברוטו, לפני מיסים ולאחר החזר הלוואה סך של כ-88.5 מיליון שקל (כ-23.9 מיליון דולר קנדי). יצויין, כי הרוכשת הינה קרן REIT קנדית.

בניין המשרדים, הכולל גם קומת מסחר בשטח כולל של כ- 55,700 מ"ר, נרכש על-ידי אלקטרה נדל"ן בחודש ספטמבר 2007 בתמורה לכ- 102.5 מיליון דולר קנדי - נמוך מהמחיר בו נמכר היום.

העסקה הנוכחית מצטרפת לעסקת מכירה נוספת עליה דיווחה החברה לאחרונה. לפני כחודשיים מכרה החברה את אחזקותיה (75%) בבניין משרדים בעיר לונדון לפי שווי של כ- 100.2 מיליון שקל (כ-17.1 מיליון ליש"ט) המשקף תשואה של כ-5% על שכר הדירה ששולם בנכס. העסקה הניבה לאלקטרה נדל"ן תזרים מזומנים, ברוטו, לפני מיסים ולאחר החזר הלוואה והוצאות עסקה, בסך של כ-21.1 מיליון שקל (כ-3.6 מיליון ליש"ט). כמו כן, השלימה אלקטרה נדל"ן לאחרונה הנפקת איגרות חוב (סדרה ג') והגדלת סדרה בהיקף כולל של כ-200 מיליון שקל.

שלמה שרף, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, אמר היום: "מיקומם של הנכסים שלנו ואיכותם מאפשרים לנו לממש חלק מאחזקותינו, שלדעתנו הגיעו למיצוי פוטנציאל ההשבחה שלהם, ובכך להגביר את נזילותה וגמישותה הפיננסית של החברה. אנו נמשיך לבחון מימושים נוספים, לצד בחינה של רכישת נכסים חדשים התואמים את פורטפוליו הנכסים שלנו ועונים על הקריטריונים שלנו להשקעה."

אלקטרה נדל"ן, מקבוצת אלקו החזקות ובניהולו של שלמה שרף, מחזיקה ב-107 נכסים מניבים, בשיעור תפוסה של כ- 94% ובשטח כולל של כ-1.1 מיליון מ"ר. נכסי החברה ממוקמים בעיקר בישראל, בריטניה, גרמניה, שוויץ, ארה"ב, קנדה והולנד.