נדחה ערעור עובדת שטענה כי פוטרה כדי למנוע ממנה לממש אופציות

‎‎בית הדין הארצי לעבודה דחה את ערעורה של מנהלת משאבי האנוש לשעבר בחברת התרופות "פרוכון ביוטק", וקבע כי סירובה של החברה להעביר לה לאחר פיטוריה את האופציות עוגנה בהסכם שנחתם עמה

‎‎בית הדין הארצי לעבודה דחה אתמול (ד') את ערעורה של שרון פריגן, מנהלת משאבי האנוש לשעבר בחברת התרופות "פרוכון ביוטק", שטענה כי החברה פיטרה אותה מעבודתה כדי למנוע ממנה לממש אופציות.

השופט יגאל פליטמן, שאישר בכך את פסיקת בית הדין האזורי לעבודה, כתב בפסק דינו: "פסיקתו של בית הדין האזורי שדחה את תביעתה של פריגן מנומקת, מבוססת היטב ונכונה".

פריגן החלה לעבוד ב"פרוכון ביוטק" בדצמבר 1996. כעבור כשנתיים, בדומה לשאר העובדים, היא חתמה על הסכם אופציות אישי המעניק לה אופציות לקבלת מניות החברה בכפוף לתנאים שנקבעו בהסכם. במארס 2001, בעקבות תהליך ארגוני שנערך ב"פרוכון ביוטק", נודע לפריגן על פיטוריה.

בשל הפיטורים הגישה פריגן תביעה לבית הדין לעבודה, שבמסגרתה טענה, בין השאר, כי פיטוריה נעשו משיקולים פסולים, מתוך רצון החברה למנוע ממנה את מימוש האופציות שהגיעו לה על-פי ההסכם, וכדי להשתיק אותה מלגלות מעשים פסולים שעשו מנהלי החברה.

מנגד טענה "פרוכון ביוטק", באמצעות עוה"ד גדעון רובין ורן גפטר-חרמש ממשרד רובין שמואלביץ', כי פיטוריה של מנהלת משאבי האנוש נבעו אך ורק משיקולים ענייניים.

בתי הדין לעבודה דחו את טענותיה של פריגן אחת לאחת. "סירובה של חברת 'פרוכון ביוטק' להעביר לידי פריגן לאחר פיטוריה את האופציות עוגנה בהוראות ההסכם עצמו", נכתב בפסק הדין. ‏‎‎‏(ע"ע 68/09).