מע"מ הטיל עיקול על חשבונות רשת סבארו - והשיקים חזרו

מנכ"ל הרשת, דני הרשקוביץ: "יש מחלוקת בין סבארו למע"מ על גובה החוב. פנינו למע"מ, והבעיה הזאת נפתרת"

רשות מע"מ הטילה עיקול על חשבון הבנק של רשת הפיצריות סבארו בעקבות חוב - כך נודע ל"גלובס". בעקבות הטלת העיקול, חזרו שיקים של הרשת.

לדברי דני הרשקוביץ, מנכ"ל הרשת, מדובר בבעיה נקודתית ולפיה קיימת מחלוקת בין סבארו למע"מ על גובה החוב. "הוטל עיקול על אחד החשבונות, וזה גרם לשיקים לחזור. פנינו למע"מ, והבעיה הזאת נפתרת. לא היה ספק אחד שהיתה לו בעיה ופנה אלינו ולא הסתדרנו".

רשת סבארו היא רשת פיצריות של המותג האמריקני. הרשת בארץ נרכשה לפני כעשור על-ידי איש העסקים דני ורנר (25%) ושותפים נוספים. בעת הרכישה היו לרשת חובות של 50 מיליון שקל. מאז הרכישה הוחזר עיקר החוב, אך הרשת לא הצליחה למצב את עצמה כיאות בתחרות ההולכת ומתגברת בשוק.

לדברי מקורב לרשת, לאור חובות העבר וכן תמיכת החברה והשתתפותה בהשקעות הזכיינים, היא עדיין אינה רווחית. לפני כ-3 שנים העשירה הרשת את התפריט בסניפים בפסטות ובסלטים.

הרשת מונה היום כ-24 סניפים, שמרביתם מופעלים על-ידי זכיינים ו-3 מתוכם בהפעלה ישירה של הרשת. מחזור המכירות השנתי של כלל סניפי הרשת עומד על כ-3 מיליון שקל בשנה.

לדברי מקורב לורנר, אם המחלוקת עם מע"מ לא תבוא על פתרונה בימים הקרובים, ורנר יזרים כסף לכיסוי החוב למע"מ על מנת שהעיקול על החשבון יוסר.