זאב רום בביהמ"ש: "גד זאבי רצה לשמור את צ'רנוי לעצמו"

רום, ששימש כמתווך בין זאבי למיכאל צ'רנוי, המשיך היום את עדותו בתיק בזק ■ לדבריו, "זאבי הבין שיש לו פה מלווה מעולה, אז הוא רצה לשמור את זה לעצמו כי הוא רצה להמשיך לעשות עם צ'רנוי עוד עסקים"

"גד זאבי עלה על העניין שלאוליגרכים רוסים יש הרבה כסף, ורצה לשמור את מיכאל צ'רנוי לעצמו" - כך העיד היום (ה') זאב רום, ששימש כנציגו של צ'רנוי ומואשם בתיק זאבי-בזק.

בתיק זה מואשמים זאבי וצ'רנוי כי הסתירו את העובדה שצ'רנוי מימן את זאבי לצורך רכישת 20% ממניות בזק וקיבל אופציה להיכנס כשותף בחברה.

רום, ששימש כמתווך בין זאבי לצ'רנוי, המשיך היום את עדותו בתיק. לדבריו, זאבי היה מאוד דיסקרטי בעסקיו ולא היה מעוניין לספר כי לווה כסף מצ'רנוי. "זאבי הבין שיש לו פה מלווה מעולה, אז הוא רצה לשמור את זה לעצמו כי הוא רצה להמשיך איתו עוד עסקים", אמר רום. "הוא לווה לפני כן מוואלרי חפץ 17 מיליון דולר ולא החזיר (בעניין זה חפץ תבע בזמנו את זאבי - ה.מ). יש לו פה 'בנק רוסי' שהוא מקור מימון מסוים, והוא לא רצה לחלוק אותו עם יריביו העסקיים".

לדברי רום, בניגוד לרצונו של זאבי להסתיר את העניין - הרי שהוא, רום, וצ'רנוי, היו דווקא מעוניינים בחשיפה של העניין.

רום העיד כי היה בזמנו עוזרו של שר האוצר לשעבר, יצחק מודעי, בנושא קליטת עלייה, השקיע הרבה מאמצים בקליטת רוסים לישראל, ולכן משדחף את צ'רנוי לאחר 5 שנים בארץ להשקיע כאן - רצה להתפאר בכך. "סיפרתי על זה לפישמן, לדנקנר. מישה (צ'רנוי - ה.מ) גם רצה לספר לכולם", אמר.

לדבריו, היה לו חשוב לחשוף את הדבר כדי להראות שאנשי עסקים מרוסיה משקיעים בישראל.

רום סיפר כי בשלב מסוים חל קרע בין זאבי לצ'רנוי, מאחר שהם הרגישו כי "גד זאבי מנצל את הסודיות העסקית כדי לגנוב מאיתנו כספים". רום התכוון לך שזאבי ניצל את הערבות שקיבל מצ'רנוי לצורך עסקיו האחרים. על רקע זה גם ביקש צ'רנוי לתבוע את זאבי.

בהתייחס להאזנות סתר שבהן הוא נשמע משוחח עם צ'רנוי על התביעה הצפויה, אמר רום: "אני לא מבין מה התביעה רוצה ממני. הרי פה (בהאזנות) אומרים שאני רוצה לתבוע אותו בבית המשפט".

צ'רנוי מיוצג בידי עוה"ד ירון קוסטליץ ויואב סגל; רום מיוצג בידי עוה"ד נבות תל-צור, דורון טאובמן וטל שפירא; זאבי מיוצג בידי עוה"ד נוית נגב וגיורא אדרת; והתובעות בתיק הן עוה"ד מיכל סייבל-דראל, נורית הדס ותמר רוטמן.