קובי מימון התפטר מתפקידו כיו"ר אקויטל; שוקל לעזוב את הארץ

יחליפו בתפקיד חיים צוף שותפו לעסקים, שמתכנן לעשות עלייה לישראל ■ ל"גלובס" נודע כי הסיבה להתפטרות היא בשל רצונו של מימון להקדיש זמן לפעילות הנדל"ן שלו בחו"ל, במסגרת החברות נפטא ונצבא

איש העסקים קובי מימון הודיע היום (ה') על התפטרותו מתפקידו כיו"ר חברת אקויטל וכן מכל החברות הבנות של החברה, החל מ-15 ביוני השנה. חיים צוף, שותפו לעסקים ובעל השליטה באקוויטל יחליפו בתפקיד. ל"גלובס" נודע כי הסיבה להתפטרות היא בשל רצונו של מימון להקדיש זמן לפעילות הנדל"ן שלו בחו"ל, במסגרת החברות נפטא ונצבא . מימון אף שוקל לעזוב את הארץ.

החברה הודיעה היום כי לאחר ישיבת הדירקטוריון היום, סוכם כי מימון ימשיך ללות את פעילות החברה, אם וככל שיידרש. חברי דירקטוריון אקויטל קיבלו את הודעתו של מימון בהפתעה, וזאת כי לא חשף את כוונותיו.

כן נודע ל"גלובס", כי חיים צוף, אזרח הולנד זה מספר שנים, מתכנן לעשות עלייה לישראל, במסגרת התוכנית של רשות המסים להחזיר ארצה יהודים עשירים שירדו מהארץ. הרפורמה במיסוי לעולים חדשים ולתושבים חוזרים, שפורסמה בספטמבר 2008 (חלה רטרואקטיבית מינואר 2007), מעניקה להם פטור ממס ומדיווח בישראל לתקופה של 10 שנים על נכסים והכנסות שמקורם מחוץ לישראל.

מימון נחשב לטייקון, בעל עסקים משגשגים בתחומי החיפושים (ישראמקו) והנדל"ן (איירפורט סיטי, נצבא). אבל מימון שומר עדיין על אלמוניות יחסית, מסרב להתראיין ולדבר בתקשורת. במקום זאת, התשואות מדברות בשבילו: יחידות ההשתתפות של שותפות החיפושים ישראמקו זינקו ב-2009 ביותר מ-1,200% - בעקבות גילוי מאגרי גז גדולים בקידוח תמר. חברת האחזקות של מימון, יואל, זינקה בכ-200% לשווי של מעל 200 מיליון דולר.

מימון, 53, החל את דרכו בעסקים בגיל 16 במכירת תמונות יחד עם חברו מילדות חיים צוף, שותפו לעסקים עד היום. עם השנים הרחיב את עסקיו למתן הלוואות ולרכישת מגרשי נדל"ן. ב-1995 השתלט על קבוצת הנדל"ן והחיפושים יואל-ישראמקו, לאחר מאבק מתוקשר מול "מלך חברות הבועה", יובל רן, שנמלט לחו"ל והותיר לו את השליטה במה שהתגלה כמכרה זהב. השאר היסטוריה.

מימון וצוף שולטים בחברות י.ו.א.ל ונפטא, השולטות בשותפות חיפושי הנפט והגז ישראמקו בעלת רשיונות הקידוחים תמר ודלית, וכן בחברת ישראמקו אינק האמריקנית, העוסקת בחיפושי נפט בארה"ב.