ג'ים קריימר: "השווקים אולי מקולקלים, אך הכלכלה שלנו לא"

גורו המניות העביר מסר ברור למשקיעים: הירידות בשווקים הן בבחינת תיקון לראלי ותו לא ■ לדבריו, אחרי שמדד הדאו ג'ונס זינק משפל של 6,500 נקודות ליותר מ-11 אלף נקודות תוך שנה אחת בלבד, זה אך טבעי שהמדד יתקן לכיוון ה-10 אלף נקודות ואף ל-9,000 נקודות

"השווקים אולי מקולקלים, אך הכלכלה שלנו והחברות שלנו לא". זהו המסר העיקרי שניסה גורו המניות ג'ים קריימר להעביר למשקיעים בסוף השבוע. בתוכניתו "Mad Money" ברשת CNBC, קריימר חזר והדגיש כי מצבה של כלכלת ארה"ב טוב לאין שיעור מזה של אירופה, וכלל אין להשוות את המצב הכלכלי היום לזה של סוף 2008, לאחר קריסת ליהמן ברדרס.

שוק המניות האמריקני סגר את השבוע הגרוע ביותר מאז אוקטובר 2008, אך קריימר רואה בירידות כתיקון ותו לא. לדבריו, אחרי שמדד הדאו ג'ונס זינק משפל של 6,500 נקודות ליותר מ-11 אלף נקודות תוך שנה אחת בלבד, זה אך טבעי שהמדד יתקן לכיוון ה-10 אלף נקודות ואף ל-9,000 נקודות.

קריימר הזכיר למשקיעים שבשלהי 2008 המערכת הפיננסית בארה"ב עמדה על סף קריסה והלאמה, ומחירי הנדל"ן לא הפסיקו לרדת. היום, כאמור, המצב שונה לגמרי והכלכלה מתאוששת, כפי שניתן לראות הן בנתוני המאקרו והן בדו"חות הכספיים של החברות.

"הדברים נעשים טובים יותר, לא רעים יותר", אמר קריימר, אך הדגיש כי יש לשמור על זהירות באשר להשקעה במניות בתקופה זו ולהתמקד במניות של חברות גדולות המחלקות דיבידנדים, כמו למשל פרוקטר אנד גמבל , אלטריה , AT&T ודופונט .