הקמפיין נגד העסקת עובדים זרים - בראש דירוג הפרסומות המדוברות ברשת

Twisted Fly: מתוך הגולשים שהביעו סנטימנט כלפי הפרסומת, 44% טענו כי היא פתטית ולא אמינה

השבוע ניצב בראש דירוג הפרסומות המדוברות ברשת הקמפיין של רשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול, היוצא נגד העסקת עובדים זרים לא חוקיים. הקמפיין חולל 42% מהיקף השיחה ברשת אודות פרסומות השבוע.

השיחה ברשת אודות הפרסומת התחוללה ב-4 זירות שיחה: פורומים, פייסבוק, טוויטר וטוקבקים, כאשר מרבית השיחה (60%) התנהלה בפייסבוק.

מחוללי השיחה העיקריים אודות הקמפיין נסובו סביב סנטימנט הגולשים על הקמפיין וכן סביב סוגיית העסקת העובדים הזרים. מרבית השיחה אודות הקמפיין התאפיינה בסנטימנט שלילי, ואף הוקמה בפייסבוק קבוצת מחאה נגד הקמפיין המונה למעלה מ-2,000 אוהדים.

מחולל השיחה הראשון, שהיווה 53% מכלל השיחה על הקמפיין ברשת, דן בסנטימנט הגולשים בנוגע לפרסומות עצמן. 44% מהגולשים חשבו כי פרסומת פתטית ולא אמינה, בייחוד בשל העובדה שכל המשתתפים הם שחקנים. 36% מהגולשים חשבו כי הפרסומת גזענית, מקוממת וחשוכה. "במקום לעודד אנשים לעבוד למען עצמם ולמען המדינה... מעודדים שנאת זרים".

16% מהגולשים חשבו כי הקמפיין הוא העברת האשמה באבטלה מהממשלה לעבר האזרחים. רק 4% מהגולשים חשבו כי הפרסומת לגיטימית.

מחולל השיחה השני, שהיווה 47% מכלל השיחה ברשת, דן בסוגיית העסקת העובדים הזרים. 77% מהגולשים חשבו כי הטענה כי העובדים הזרים גוזלים לישראלים את העבודה אינה נכונה, מכיוון שהישראלים לא מוכנים לעבוד בעבודות כפיים.

למקום השני הגיעה הפרסומת של חברת ההלבשה תחתונה בוניטה דה מס, בכיכובה של הדוגמנית בר רפאלי, עם 27% מהיקף השיחה אודות פרסומות ברשת.

22
 22