הסכמה ברשות השידור: המלצות TASC לא יתקבלו

עובדי רשות השידור והנהלתה הגיעו להסכמות באשר למבנה המסתמן בשידור הציבורי לאחר כניסת הרפורמה לתוקף ■ לא יוקם מערך חדשות משותף לקול ישראל ולערוץ 1 ■ גובשה הסכמה על מבנה שכר הטכנאים

עובדי רשות השידור והנהלתה הגיעו להסכמות באשר למבנה המסתמן בשידור הציבורי לאחר כניסת הרפורמה לתוקף. ל"גלובס" נודע כי בין הצדדים שוררת לפי שעה תמימות-דעים כי המלצות חברת הייעוץ TASC באשר למבנה החדש לא יתקבלו ברובן.

בין היתר, כפי שפורסם כאן לראשונה, הצדדים מסכימים שלא להקים מערך חדשות משותף ל"קול ישראל" ולערוץ 1 ולא להקים חטיבת משאבים משותפת לכלל הרשות, שתספק שירותים טכניים. עם זאת, מסתמן כי יאוחדו מערכי השידור בערבית, ותוקם מחלקת ניו-מדיה.

סיבה עיקרית לדחיית העקרונות שהומלצו על-ידי חברת TASC היא הקושי הלוגיסטי באיחוד רשות השידור כולה אל תוך קריה אחת בירושלים. על-פי ההערכות ברשות, איחוד כזה יוכל להתקיים רק בשנת 2015 לכל הפחות. אז ממליצים ב-TASC להעלות מחדש את אפשרות איחוד מערכות החדשות והמשאבים הטכניים.

בתוך כך - למרות ואולי בזכות הצהרת האוצר לפיה ידרוש בקרוב מהרשות החזרים על חריגות שכר בשל אי-התקדמות השיחות - חלה התקדמות במגעים. ביום חמישי האחרון נועדו הצדדים פעם נוספת, שבמהלכה הגיעו הטכנאים ונציגי הנהלת הרשות להסכמות באשר למבנה השכר. כזכור, הסכמות כאלה כבר הושגו במהלך חודש מארס בהובלתו של מזכ"ל ההסתדרות עפר עיני, אולם בהמשך טענו הצדדים כי האחרים נסוגו מהן.

נושא משמעותי שעמד בין ההנהלה לעובדים הוא השעות הנוספות. הטכנאים ביקשו לעבוד במסגרת נמוכה יותר של שעות נוספות בעבור השכר שקבעו ההסכמים החדשים. על-פי גורמים מקורבים, מרבית דרישותיהם התקבלו.

מרשות השידור נמסר כי "כל הצדדים מגלים אחריות ועושים מאמץ ניכר על מנת להתקדם בדיונים על הרפורמה".

ממשרד האוצר נמסר כי "נבחנת מצדנו הצעה להיקף העבודה הנוספת שיידרשו העובדים לבצע. לגבי המבנה הארגוני - מחר (ב') מתקיימת ישיבה בנושא בהשתתפות משרד האוצר".

ב-TASC סירבו להגיב.