"רצח של ראש רשות או בכיר ברשויות מקומיות - עניין של זמן"

כך אומר יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, בעקבות המטען שהוצמד לרכבו של המפקח על הבנייה בעיריית ת"א, שוטה חובל ■ "יש להקצות תקציבים לאבטחה לראשי רשויות מאוימים ולשקול הקמת יחידה מיוחדת במשטרה"

"רצח של ראש רשות או בכיר ברשויות המקומיות הוא עניין של זמן, ואף אחד לא עושה דבר" - כך אומר היום (א') יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, בעקבות המטען שהוצמד לרכבו של המפקח על הבנייה בעיריית תל-אביב, שוטה חובל.

על-פי המרכז לשלטון מקומי, מבדיקה של מחלקת הביטחון במרכז עולה כי מספר ראשי הרשויות המאוימים הולך וגדל, ומעל ל-50% מראשי הערים חווים איומים מסוגים שונים במהלך כהונתם.

בוחבוט אמר: "איננו יכולים להמשיך ולהחריש נוכח ההתייחסות של קובעי המדיניות בשלטון המרכזי כלפי התופעה המסוכנת. הכתובת נמצאת על הקיר, ואף אחד מבכירי הממשל בישראל לא עושה דבר. במקום להקים עוד ועדת חקירה, עלינו להחמיר את הענישה כבר עכשיו".

"ראשי הממשל ושרי הממשלה שלא עושים די יואשמו שלא מנעו את האסון של רצח ראש עיר בישראל", הוסיף.

"הם מוקפים באבטחה כבדה ולא נותנים את דעתם לאלה שפוגשים את הציבור כל הזמן ולאלה שאוכפים את כל החוקים ועבירות הבנייה - ראשי הרשויות והבכירים בשלטון המקומי. האם דמם של השרים סמוק יותר מדמם של משרתי ציבור אחרים?" תהה בוחבוט.

בפנייה לשרי הפנים, המשפטים וביטחון הפנים כתב בוחבוט: "ההתקפות על ראשי רשויות מרתיעות אנשים מוכשרים מלהתמודד על תפקיד זה ולהוות נבחרי ציבור. הזלזול במעמדם ובביטחונם של ראשי ערים הוא סכנה לדמוקרטיה הישראלית. אני פונה אליכם בקריאה אחרונה לפני שיתרחש אסון - בואו נמנע אסון של רצח ראש רשות בישראל. יש לפעול מיידית להחמרת הענישה, להקצות תקציבים לאבטחה לראשי רשויות מאוימים ולשקול הקמת יחידה מיוחדת במשטרת ישראל, לצורך הפעלה והדרכת כוח-אדם לאבטחת ביטחונם של ראשי הרשויות".