גילת לוויינים מסכמת רבעון עם רווח נקי של 642 אלף דולר

‎‎ברמת הרווחיות נרשם שיפור, ושיעור הרווח הגולמי היה 34.4% מהמחזור ‏‎‎‏■ הוצאות המחקר והפיתוח גדלו בכ-19%‏

‎‎גילת לוויינים מסכמת רבעון ללא אירועים מיוחדים ברמת התוצאות הכספיות, כשהאירוע המשמעותי שהיה ברבעון הראשון, רכישת חברת ‏‏RAS‏ תמורת 25 מיליון דולר, עדיין לא בא לידי ביטוי בדו"חות.

‏גילת מפתחת תחנות לוויין זעירות המיועדות לתקשורת, ומספקת אותן יחד עם שירותים נלווים. החברה רשמה ברבעון הראשון הכנסות של 57.1 מיליון דולר, ירידה של 6.1% ביחס לרבעון המקביל ועלייה של פחות מ-1% ביחס לרבעון הקודם. בשורה התחתונה החברה מאוזנת ואף רושמת רווח נקי קטן, של 642 אלף דולר, שהם 2 סנטים למניה. הרווח הנקי בנטרול הוצאות התגמולים לעובדי החברה, מגיע ל-974 אלף דולר.‏

ברמת הרווחיות נרשם שיפור, והרווח הגולמי היה 34.4% מהמחזור, לעומת 29.5% ברבעון המקביל. גילת הגדילה ברבעון הראשון את הוצאות המחקר והפיתוח בכ-19%, כחלק מהחלטתה האסטרטגית להתרחב בשוק הביטחוני בארה"ב.

‏‏‎‎תזרים שלילי מפעילות

‎‎‏"החתימה על ההסכם לרכישת ‏‏‏RAS‏ במהלך הרבעון, היא ציון דרך משמעותי עבור גילת", אמר יו"ר ומנכ"ל גילת, עמירם לוינברג. "‏RAS‏ היא חברה פרטית מובילה בתחום של פתרונות תקשורת בתנועה באמצעות לוויין, ופועלת בארצות הברית, אירופה ואסיה. הרכישה היא חלק מהאסטרטגיה של גילת לחדירה לשוק הביטחוני באמצעות הרחבת סל המוצרים שלנו", הוסיף לוינברג.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה שלילי ברבעון הראשון והסתכם ב-9.7 מיליון דולר. בקופת גילת היו בסוף הרבעון כ-140 מיליון דולר, ומתוך סכום זה גילת משלמת כאמור 25 מיליון דולר תמורת ‏‏RAS‏.

גילת נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב, ושווי השוק שלה הוא 237 מיליון דולר. החברה נמצאת בהליך בוררות מול קבוצת הרוכשים שהייתה אמורה לרכוש אותה ב-2008 תמורת 475 מיליון דולר, בנוגע לתשלום קנס של 47 מיליון דולר שגילת דורשת. אף שההערכות היו שהליך הגישור עומד בפני פיצוץ, שני הצדדים ממשיכים במגעים. אחת מהחברות בקבוצת הרוכשים היא מבטח שמיר של איש העסקים מאיר שמיר, שבימים אלה עסוק בעיקר בענייני תנובה. ‏‏‎‎‏

‎‎ברבעון נרכשה חברת ‏RAS‏ תמורת 25 מיליון דולר. לוינברג: "הרכישה היא חלק מהאסטרטגיה של גילת לחדירה לשוק הביטחוני באמצעות הרחבת סל המוצרים שלנו"