גוגל מודה בכישלון ברשתות החברתיות: מחפשת מנהל בתחום

‎‎ענקית החיפוש מנסה להישאר בעניינים אחרי הכישלון של הרשת החברתית ‏Orkut‏ והביקורות השליליות של שירות באזז‏ ■ גוגל מגדירה את התפקיד החדש כתפקיד "חשוב ואסטרטגי ביותר"

גוגל הודיעה כי תחל בהליך איתור ''מנהל חברתי" עבור החברה, שיהיה אמון על שילוב ענקית החיפוש המקוון בעולם המתפתח של הרשתות החברתיות באינטרנט. אתר הטכנולוגיה ‏‏Gigaom‏ מדווח כי גוגל שכרה חברת השמה לאיתור מנהלים למשימה, שנמצא בשלביו הראשונים.

גוגל נחשבת לאחת החברות החזקות בעולם הטכנולוגיה והאינטרנט, אך עד היום לא הצליחה לזכות בעדנה בעולם הרשתות החברתיות. כך, למשל, הרשת החברתית ‏Orkut‏ שבבעלותה צברה בשש שנות קיומה כ-80-90 מיליון משתמשים, בעוד פייסבוק, המתחרה הגדולה, עומדת על כ-500 מיליון משתמשים. בגוגל אמנם ממשיכים להשקיע ב-‏Orkut‏, ורק לאחרונה עיצבו את הרשת החברתית מחדש, אבל עם השנים השירות איבד מהפופולריות שלו בארה"ב ובאירופה וצובר מומנטום בעיקר במקומות כמו הודו וברזיל.

גם הניסיון השני של גוגל, בפברואר השנה, עת השיקה את הרשת החברתית באזז, שמשתמשת בפלטפורמה של שירות הדואר האלקטרוני ג'ימייל, לא ממש צלחה. באזז הפכה למוקד של ביקורת חריפה כנגד גוגל, בשל הפגיעה בפרטיותם של המשתמשים בשירות ג'ימייל ולא מעט גולשים העדיפו לכבות את השירות מאשר להשתמש בו.

בחודשים האחרונים הוסיפה גוגל יישומים חברתיים לשירותים נוספים שלה, דוגמת שירות המפות ומנוע החיפוש, אולם צעדים אלו לא בוצעו כחלק מתוכנית כוללת לשילוב הטכנולוגיות של החברה במימד החברתי הנוסף לאינטרנט בשנים האחרונות.

על-פי מכתב שהודלף על ידי גורם בחברה והגיע לידי ‏Gigaom‏, גוגל מגדירה את התפקיד החדש כתפקיד "חשוב ואסטרטגי ביותר", בייחוד לאור העיתוי המאוחר בה החליטה גוגל לאייש אותו על רקע התפתחות המימדים החברתיים באינטרנט. על-פי השקפתה של גוגל ישנן שתי דרכים להשתלב בעולם הרשתות החברתיות: הראשונה היא בנייה של שירות חדשני ואטרקטיבי בתחום, והשנייה היא הטמעה של ממדים חברתיים בטכנולוגיות קיימות של גוגל. אפשרות נוספת שגוגל עשויה לשקול היא רכישה של רשת חברתית קיימת, אך החברה מעדיפה שלא לפזר הצהרות בנושא.