כמה מוציאות חברות האינטרנט והטכנולוגיה על קמפיין הפרסום?

מדו"ח של חברת מחקר השווקים WPP עולה כי eBay נמצאת במקום הראשון בהוצאות על פרסום, ואחריה יאהו ■ מיקרוסופט מוציאה פי 2 מאפל על הקמפיין הפרסומי

כמה מוציאות חברות האינטרנט והטכנולוגיה על פרסום ברשת ומחוצה לה? אתר האינטרנט Business Insider פרסם השבוע נתונים מדו"ח שערכה חברת מחקר השווקים WPP, ששופך אור על הוצאות הפרסום של החברות.

יאהו, שעומדת להשקיע בקמפיין הפרסומי הקרוב שלה 80 מיליון דולר, תוציא כמעט פי שניים מכלל תקציב הפרסום שלה במהלך שנת 2009. מדובר בנתון מרשים אף יותר אם משווים זאת לתקציב הפרסום השנתי של AOL המקרטעת ב-2009, הקטן פי 40 מתקציב הקמפיין הנוכחי של יאהו.

הוצאות הפרסום של יאהו אשתקד, 45 מיליון דולר, מציבים אותה במקום השני מבין חברות האינטרנט, אחרי ענקית המכירות הפומביות המקוונות eBay שהשקיעה 89 מיליון דולר בקמפיינים פרסומיים, סכום המהווה יותר מ-1% מכלל הכנסותיה באותה השנה. ענקית החיפוש המקוון גוגל השקיעה בשנה שעברה בפרסום 11 מיליון דולר, 0.05% מסך הכנסותיה.

נתון מעניין נוסף הוא היחס בין השקעותיהן של שתי היריבות המושבעות, אפל ומיקרוסופט בפרסום. על-פי נתוני הדו"ח, אפל מוציאה פחות ממחצית הסכום אותו מוציאה מיקרוסופט (249 מיליון דולר לעומת 518 מיליון דולר, בהתאמה), אולם החברה של סטיב ג'ובס מצליחה ליצור את הרושם שהיא משקיעה אותו בצורה יעילה יותר מאשר זו של סטיב באלמר.

הדו"ח של WPP כלל את הוצאות הפרסום של חברות הטכנולוגיה בכל המדיומים האפשריים, כולל טלוויזיה, רדיו, אינטרנט ופרסום חוצות. כן כלל הדו"ח את האחוז היחסי של ההוצאות על פרסום מסך הכנסות החברות.