AmerisourceBergen תפיץ את ה-AAT של קמהדע בארה"ב

החברה היא ממפיצות התרופות הגדולות בארה"ב ■ במסגרת הסכם ההפצה מלפני חצי שנה, היא התחייבה לשווק את טיפול הנפחת התורשתית של קמהדע בלפחות 15 מ' ד' בשנה וחצי הראשונות

אחת המפיצות הגדולות ביותר של תרופות בארה"ב - חברת AmerisourceBergen, היא שתפיץ את תרופת ה-AAT של קמהדע, כך נודע ל"גלובס".

לפני כחצי שנה הודיעה קמהדע כי חתמה על הסכם הפצה בארה"ב למוצר הדגל שלה - ה-AAT בעירוי לטיפול בנפחת תורשתית, אך לא חשפה את זהות המפיץ.

AmerisourceBergen מפנסילבניה עוסקת בהפצת תרופות ובמתן שירותי רפואה בצפון אמריקה ואנגליה, והכנסותיה מוערכות בכ-77 מיליארד דולר בשנה. החברה התחייבה למכור את תרופת ה-AAT בלפחות 15 מיליון דולר בשנה וחצי הראשונות לשיווקה לאחר קבלת אישור ה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקני).

קמהדע נוסדה בידי היזם הארגנטינאי ראלף האן, ביחד עם המנכ"ל שלה כיום, דוד צור, בקיבוץ בית קמה כמפעל לתרופות שמבוססות על עיבוד של רכיבי דם. תרופת ה-AAT מטפלת בחולים הסובלים מחוסר מולד בחלבון אלפא 1, הגורם לפגיעה סופנית ברקמת הריאה. ה-FDA צפוי לתת תשובה סופית לגבי אישור ה-ATT בעירוי עד ל-1 ביולי. בינתיים, לפני יומיים הוא אישר לקרוא לתרופה Glassia.

בקמהדע נערכים לשיווק התרופה מיד עם קבלת אישור ה-FDA, והקימו לאחרונה חברה בת בארה"ב, בה יעבוד סמנכ"ל הפיתוח העסקי בצמוד למפיץ.

עם חתימת ההסכם העריכה קמהדע את היקף השוק במאות מיליוני דולרים, וציינה שהיעד שלה הוא נתח של 10% מהשוק. לפיכך, עשויות מכירות התרופה בשנה וחצי הראשונות לעלות על 15 מיליון דולר.

מקמהדע לא נמסרה תגובה לידיעה.