האסטרטג הראשי של RBS: "האירו בדרך לשוויון מול הדולר"

בוב ג'נג'ואה: "למרות זאת, להערכתי, בטווח הקצר נחווה תיקון חזק כלפי מעלה" ■ הוא רואה את השקעה במניות ככדאית בטווח הקצר אך מזהיר מפני המחצית השנייה של השנה

האסטרטג הראשי של ענקית הבנקאות הבריטית רויאל בנק אוף סקוטלנד , בוב ג'נג'ואה, חשף אתמול (ג') את אסטרטגית ההשקעה שלו בתקופה זו בראיון לסוכנות בלומברג. ג'נג'ואה רואה השקעה המניות ככדאית "אולי" בטווח הקצר אך מזהיר מפני המחצית השנייה של השנה: "המחצית השנייה היא תמיד קשה".

בהתייחסות לתחזית שלו למדד S&P 500 : "אני חושב שהשווי ההוגן של המדד, בהתבסס על מגמת רווחים ארוכת הטווח סבירה, הוא 850 נקודות". ג'נג'ואה המליץ על השקעה בזהב : "אני חושב שאנחנו בתקופה של פחד מכסף, ולכן אני יכול לראות בקלות שנגיע למחיר של 1,500 דולר לאונקיה השנה".

ג'נג'ואה סיפק גם את התחזית שלו לאירו/דולר : "האירו בדרך לשוויון מול הדולר בטווח הארוך. למרות זאת, להערכתי, בטווח הקצר נחווה תיקון חזק כלפי מעלה". ג'נג'ואה טוען כי הבעיה האמיתית בגוש האירו היא יוון והוא חושש כי היא תתקשה לעמוד במטרות של הידוק מדיניות פיסקלית. "בשלב הזה האמינות של גוש האירו והבנק המרכזי תעמוד שוב במבחן וזה יכול להיות הטריגר להידרדרות חדה יותר מטה".

בהתייחסות לאג"ח של ממשלת ארה"ב אמר: "אני חושב מדיניות ה'פד' יוצרת אינפלציה, הדבר שיוצר בעיה בטווח הארוך". ג'נג'ואה טוען כי התוצאות של בחירות אמצע הקדנציה במחצית השנייה של השנה יהיו קריטיות עבור הכלכלה. "באופן מצחיק הגירעון עשוי להתחיל לתקן את עצמו ואז ברננקי יקבל אור ירוק להמשיך להחזיק את הריבית ברמה מאוד נמוכה לתקופה ממושכת".