למה SAP הקפיצה הערב שתי מניות ב-50% וב-100%?

סמוך לסיום המסחר דווח בבלומברג כי SAP קרובה לרכישת חברת Sybase שמזנקת בכ-50% ■ חברת Infologix מזנקת בכ-100% לאחר שהודיעה על שת"פ להספקת פתרונות ניידים המופעלים ע"י קול ללקוחותיה של SAP

המניות הבולטות הערב בוול סטריט קשורות שתיהן לענקית התוכנה האירופית SAP : מנייתה של חברת Infologix (סימול:IFLG) שמזנקת בכ-100% ובמחזור חריג לרמה של 6.25 דולר למניה לאחר שהודיעה על שותפות אסטרטגית עם חברת Wavelink.

מטרת השת"פ הוא לספק פתרונות ניידים המופעלים ע"י קול ללקוחותיה של ענקית התוכנה SAP. ע"י הוספת מערכות קול לתוכנות הניהול העסקיות של SAP יוכלו העובדים עם מערכות המטפלים במלאים ועובדים במחסנים לבצע פעולות ולהורות הוראות ללא עזרת הידיים, מה שישפר את הפרודוקטיביות של אותם עובדים ויגביר את הדיוק בהכנסת המידע למערכות הממוחשבות. החברות יציגו את המערכת לניהול קולי בכנס Sapphire Now שיערך בשבוע הבא באורלנדן

אליה מצטרפת גם מניית Sybase (סימול: SY) הנסחרת בבורסת ניו יורק וכשעה לפני סיום המסחר מזנקת ביותר מ-50% ל-66 דולר, המהווה שיא של כל הזמנים במניה, לאחר שהערב דווח ברשת הטלוויזיה של בלומברג כי SAP קרובה לרכישת החברה בתמורה ל-6 מיליארד דולר.

Sybase מפתחת מסדי נתונים ואפליקציות למכשירים ניידים, שיתפה עד כה פעולה עם SAP לשם הספקה של תוכנות המיועדות לשימוש נייד למערכות של SAP.