SAP רכשה את Sybase תמורת כ-6 מיליארד דולר

המנכ"לים החדשים של SAP, ביל מקדרמוט וג'ים הייגרמן שנאבה, עולים שלב במאבק מול אורקל בתחום התוכנה לטרנזקציות מקוונות אלחוטיות ■ הרכישה תוסיף לפורטפוליו של SAP תוכנה שמסייעת ללקוחות תאגידיים להריץ אפליקציות על מכשירים ניידים

המנכ"לים החדשים של SAP, ביל מקדרמוט וג'ים הייגרמן שנאבה, עולים שלב במאבק מול אורקל בתחום התוכנה לטרנזקציות מקוונות אלחוטיות, באמצעות רכישת סיבייס (Sybase) תמורת 5.8 מיליארד דולר. מחיר העסקה, שעומד על 65 דולר למניה, משקף פרמיה של 56% על מחיר הסגירה של מניית סיבייס ביום שלישי השבוע.

הרכישה תוסיף לפורטפוליו של SAP תוכנה שמסייעת ללקוחות תאגידיים להריץ אפליקציות על מכשירים ניידים. מקדרמוט ושנאבה, שנכנסו לתפקידם לפני שלושה חודשים, מנסים להשתמש ברכישות כדי להפוך את מגמת הירידה במכירות SAP, שהובילה לעזיבת המנכ"ל הקודם, ליאו אפוטקר. SAP נמנעה בשנים האחרונות מביצוע רכישות, לעומת המתחרה אורקל, שהוציאה יותר מ-42 מיליארד דולר על רכישה של 64 חברות מאז ינואר 2005.

סיבייס, שממוקמת בקליפורניה, מוכרת תוכנות שמקלות על עובדים את הגישה לתוכנות עסקיות באמצעות טלפונים חכמים ומכשירים ניידים אחרים.

החברה מפתחת גם תוכנות ניתוח נתונים למוסדות פיננסיים. SAP וסיבייס חתמו על הסכם שיתוף פעולה בשנה שעברה בתחום הטכנולוגיה הניידת, ואנליסטים רבים צפו כי ההסכם יוביל בסופו של דבר לרכישת סיבייס על-ידי SAP.

לדברי פול המרמן, סגן נשיא בחברת המחקר פורסטר, "העסקה הגיונית, מכיוון ש-SAP מהמרת בכבדות על מחשוב 'בתוך-הזיכרון' ועל יישומים ניידים, וסוברת ששם נמצא עתיד המחשוב. סיבייס מביאה לשולחן יכולות של מאגרי נתונים מהירים 'בתוך-הזיכרון' ופלטפורמת יישומים ניידת".

מנכ"ל סיבייס, ג'ון צ'ן, ימשיך לעמוד בראש החברה, שתופעל כחטיבה עצמאית ב-SAP, וכן יצטרף למועצת המנהלים של ענקית התוכנה הארגונית. מקדרמוט אמר כי SAP אינה מתכננת לפטר עובדים בסיבייס.