HBO מפתחת סדרה המבוססת על דמותה של הבלוגרית ניקי פינק

הבלוגרית העוקצנית ניקי פינק השתלטה על עיתונות הברנז'ה ההוליוודית ■ כעת מחזירים לה מלחמה - גם מצד המתחרים וגם בצורת סדרה של HBO המבוססת על דמותה השנויה במחלוקת

עיתונים כמו ה"נשיונל אינקוויירר", שראיון עם עורכו הראשי תמצאו בגיליון זה, יודעים איך להפחיד מפורסמים. אבל דמות הרכלן הבודד, כזו כמו של וולטר ווינצ'ל המיתולוגי, לא צמחה כמעט בעיתונות האמריקנית בעשורים האחרונים. כל זאת השתנה בעקבות עליית האינטרנט, שהביא בלוגרים עוצמתיים כמו פרז הילטון העוקצני או ניקי פינק. עם הבלוג שלה Deadline Hollywood daily או בקיצור Deadline.com, פינק בהחלט יודעת להלך אימה על הוליווד.

פינק (finke), בשנות ה-50 לחייה, שונה מהילטון, TMZ או הצהובונים המודפסים, שמחפשים בנרות את מבוכת הסלבס. היא עיתונאית מיומנת שהפכה לבלוגרית אגרסיבית, מרושעת ורבת השפעה, הנטפלת לקברניטי תעשיית הבידור עצמם ואינה בוררת את המילים. מה שמייחד אותה הוא לא רק השנינות והפרשנות המקצועית, אלא מהימנות ומהירות הדיווח, מסקופים על התעשייה ועד דיווחי הכנסות הקופה בסוף השבוע, לפני כולם.

בענף שניזון בקביעות מהודעות לעיתונות ומדיווחים מרוככים, המקורות של פינק במעמקי הברנז'ה - באולפנים, ברשתות ובסוכנויות האמנים - מספקים לה רכילות עסקית עסיסית ומבט מבפנים אל תוך התככים בהוליווד ובמדיה האמריקנית.

את ניסיונה העיתונאי הלא מבוטל היא רכשה ככתבת בסוכנות הידיעות AP. היא כתבה גם ל"ניו-יורק טיימס", ל"ניוזוויק" ול"ניו-יורק פוסט" של מרדוק, ממנו פוטרה בעקבות כתבה ביקורתית על אולפני דיסני (היא תבעה בעקבות זה - וזכתה). היא החלה לכתוב טור הוליוודי ב"L.A Weekly", שהוביל להשקת הבלוג הנוכחי ב-2006. שמה נבנה בעיקר בסיקור האינטנסיבי של שביתת התסריטאים ההרסנית ב-2007.

פינק עלתה אז על הכוונת של ג'יי פנסקי, יזם אינטרנט עמוק כיסים ובנו של איל מגרשי מכוניות. פנסקי, החולש על שירות Mail.com ואתרים נוספים, רכש את הבלוג של פינק תמורת כמה מיליוני דולרים.

העסקה אפשרה לפינק לשכור עיתונאים נוספים מהמתחרים, משימה לא קשה בהתחשב במשבר הקיומי שפקד את היומונים המתחרים, ה"הוליווד ריפורטר" וה"וראייטי". אלה, המתמחים בסקירות ובכתבות מחמיאות, איבדו תפוצה ומודעות ונאלצו לפטר כתבים רבים.

Deadline מאפיל על אלה פעמים רבות, ובהוליווד מתוודים כי קריאת הבלוג היא חטא קולקטיבי (לרבים מהם - מייסר). פינק, שמודעת לכך, כבר אימצה לעצמה סימן היכר, TOLDJA (אמרתי לכם), שמתפרסם בגדול כשידיעה מקדימה שלה זוכה לאישור רשמי.

זמן מלחמה

לפינק, כמובן, לא חסרים מתנגדים ושונאים בברנז'ה. היא דואגת בעצמה ללבות את הלהבות הללו. בין היתר היא ליגלגה על ה"הוליווד ריפורטר" וטענה כי דחתה על הסף הצעת רכש ממנו. היא גם כינתה את בריאן לאורי, המבקר הבכיר של "וראייטי", בתואר "חסר תועלת". למתחרה הבולט שלה, אתר חדשות הבידור TheWrap.com, היא קראה TheCrap, ובישרה על חורבנו עקב ניסיון כושל לגייס מימון.

אלא שמייסדת TheWarp, שרון ווקסמן, עיתונאית בידור ותיקה שיש לה מהלכים טובים בענף, הצליחה לגייס 2 מיליון דולר וחתמה על הסכמי שיתופי-פעולה עם CNN.com ותוכנית הברנז'ה Reliable Sources.

פינק, שלא נוהגת להיחשף (פרט לתמונת שחור-לבן), מגלה כעת כי למטבע יש שני צדדים. בהוליווד אמנם חוששים ממנה, אבל בברנז'ה כבר מכוונים את חיציהם אליה. כמה בעלי טור ובלוגרים החלו לתקוף אותה, ולדברי בלוג הרכילות Gawker היא אף איימה על אחד הכתבים בתביעה.

כעת, המאבק המרתק הזה מתורגם לטלוויזיה. ברשת HBO מפתחים סדרה עם הבמאי ביל קונדון ("נערות החלומות"), שתעסוק בבלוגרית הוליוודית מרושעת (מועמדת מובילה לתפקיד היא דיאן קיטון) ושמה Tilda Watzki.

מעניין לראות איך פינק תתייחס לנושא. בראיון בודד שנתנה בעבר ל"ניו-יורק טיימס" העידה על עצמה: "אני לא מרושעת, אני רק כותבת בצורה מרושעת".