יצרנית המזגנים הגדולה בעולם GREE נכנסת לשוק הישראלי

‎‎החברה הסינית מתכננת לתפוס בתוך שנתיים נתח של 9% משוק המזגנים המסחריים בישראל

יצרנית המזגנים מספר 1 בעולם, ‏GREE‏ הסינית, נכנסת לישראל לשווק את מוצריה, מתוך כוונה לתפוס נתח שוק של 9% משוק המזגנים המסחריים בתוך שנתיים.

‏נזכיר כי לפני פחות מחצי שנה הושלמה מכירת הפעילות של יצרנית המזגנים המקומית תדיראן קרייר לקריסטל מוצרי צריכה, וגורמים בהסתדרות משוכנעים כי הייצור יעבור בסופו של דבר לסין.

‏כעת, לא זאת בלבד, אלא שהענקית הסינית ‏GREE‏ מסתערת על השוק המקומי, שלא יכול להתחרות בה בייצור הזול. בכוונת החברה להיכנס לכל השוק היזמי-נדלנ"י לפרויקטים גדולים במלונות, מגדלי דירות ומגדלי משרדים, והיא מתכננת מהלך שיווקי אופנסיבי בקמפיינים פרסומיים ובהחדרה למקבלי ההחלטות בישראל.

‏החברה אינה מתכוונת בשלב זה להקים בישראל רשת חנויות אלא למכור בחנויות קיימות. כמו כן, היא הקימה ברמלה מרכז לוגיסטי בגודל של דונם וחצי, שדרכו תשווק בשנה הראשונה באופן עצמאי הן לגורמים קבלניים, יזמים, והן לגורמים מוסדיים (צה"ל, בי"ח, מוסדות רפואיים, בתי-מלון וכו') וכן לקהל הרחב.

‏המרכז יכלול גם פעילות תמיכה ומעבדות, כשלשם כך גייסה החברה הסינית עשרות טכנאים להתקנה, תחזוקה ושירות.

‏שוק המזגנים בישראל מוערך ב-1.5 מיליארד שקל בשנה ומתחלק כיום בין מספר חברות: טורנדו, אלקטרה, ‏LG‏, תדיראן ‏carrier‏, ‏fujitsu‏, ‏Daikin‏ ומיצובישי, המוכרות ביחד 400 אלף יחידות מזגנים בשנה.