מכתשים אגן מאבדת גובה: בפסגות חוזרים על "תשואת חסר"

לימור גרובר: ""אנו מעריכים כי ברבעון השני החברה תציג צמיחה של 6% בלבד אל מול רבעון מקביל חלש במיוחד בו נרשמה צניחה של 20% בהכנסות ושחיקה של 3.9% ברווחיות הגולמית"

"אין ספק שתוצאות הרבעון הראשון של מכתשים אגן הפתיעו לטובה עם יציבות בהכנסות, שיפור משמעותי של כ 2% ברווחיות הגולמית והצגת תזרים חיובי קטן. יחד עם זאת, הרבעונים הבאים טומנים בחובם אתגרים לא מעטים". כך אומרת לימור גרובר, מנהלת מחלקת מחקר Sell Side בבית ההשקעות פסגות.

כפי ששידרה בכנס המשקיעים, כבר ברבעון השני צפויה מכתשים אגן לחוש תחרות אגרסיבית יותר מצד המתחרות שהציגו ביצועים חלשים משמעותית ברבעון הראשון. השפעות התחרות עלולות להתגבר אף יותר באווירת המשבר השוררת כיום באירופה. לכך יש להוסיף את היחלשות היורו, הפאונד ומטבעות אירופאים אחרים.

לאור זאת, "אנו מעריכים כי ברבעון השני החברה תציג צמיחה של 6% בלבד אל מול רבעון מקביל חלש במיוחד בו נרשמה צניחה של 20% בהכנסות ושחיקה של 3.9% ברווחיות הגולמית (הצפויה להשתפר רק ב-0.6%). האתגר הגדול יותר הוא במחצית השנייה".

גרובר מזכירה כי למחצית ראשונה בעייתית מבחינת הענף בחצי הכדור הצפוני השפעה שלילית על המחצית השנייה בדרום אמריקה. בכנס חזר מנכ"ל החברה על עיקרי האסטרטגיה המתגבשת שתפקידה להניב צמיחה ממוצעת של 7% בשנה תוך שיפור הרווחיות.

אין ספק, אומרת גרובר, שהיעד אמיץ אך בהקשר זה ישנן שאלות גדולות: האם הצמיחה תלווה בשיפור הרווח באותה מידה? האם ניתן להשיג צמיחה כזו לאור מאפייני הענף ולאור העובדה שמ.א. חברה גדולה יותר וזוכה לתשומת לב תחרותית גבוהה יותר מצד החברות בענף? "להערכתנו יארך זמן עד שאמון המשקיעים בדבר יכולת החברה להציג תשובות חיוביות לשאלות אלה יחזור. בינתיים, הם יעדיפו להמתין לתוצאות בשטח".

עדכון המודל של גרובר גוזר מחיר של 14.8 שקל למניה, לעומת מחיר בורסה של 15.62 שקל (ירידה קלה במסחר היום). לאור הסיכונים שעדיין קיימים בטווח הקצר והארוך והאתגרים שלהערכתנו עומדים בפני מימוש האסטרטגיה המתגבשת חוזרים בפסגות על המלצת "תשואת חסר".