"לא יהיו פרות קדושות": דיסקונט מעדכן התוכנית האסטרטגית

התוכנית לחומש הקרוב - שיהיו בה יעדים מדידים - תשים במרכז את השילוב הקבוצתי ■ בדיסקונט מוטרדים מאיכות שיתוף הפעולה וזרימת המידע בין חלקי הקבוצה ■ יושם דגש על איתור מנועי צמיחה עתידיים לקבוצה

בנק דיסקונט, בהובלת היו"ר יוסי בכר והמנכ"ל גיורא עופר, החל בעדכון התוכנית האסטרטגית הרב-שנתית. את עבודת המטה מרכז ראש אגף אסטרטגיה, שלמה גלעד. כעת נערך דיסקונט לבחור את חברת הייעוץ שתלווה את התהליך.

התוכנית לחומש הקרוב - שיהיו בה יעדים מדידים - תשים במרכז את השילוב הקבוצתי. בבנק מעוניינים להאיץ את הכנת התוכנית, כדי להטמיע את הכיוונים העיקריים כבר בתוכנית העבודה ל-2011.

התוכנית הרב-השנתית הקיימת בדיסקונט הוכנה ב-2006; התוכנית שתיבנה תוביל את דיסקונט לתוך העשור הנוכחי. במוקד תוצב ההעמקה של שיתוף הפעולה בין חלקי הקבוצה הבנקאית. בקבוצת דיסקונט, שבבעלות קבוצת ברונפמן-שראן, חמישה גופים עיקריים: דיסקונט, דיסקונט למשכנתאות, מרכנתיל, דיסקונט ניו יורק וכאל.

"לא יהיו פרות קדושות"

בדיסקונט מוטרדים מאיכות שיתוף הפעולה וזרימת המידע בין חלקי הקבוצה. כיום לא מתבצע כמעט תיאום אסטרטגי או טקטי עם הבנקים האחרים. בה בעת שדיסקונט משכנתאות וכאל קרובים יותר לבנק-האם, הרי שמרכנתיל ודיסקונט ניו יורק מתנהלים באוטונומיה כמעט מוחלטת.

"אין לנו באמת מידע כמו שהיינו רוצים שיהיה לנו על המתרחש בבנקים האחרים בקבוצה, ובמיוחד על ניו יורק ומרכנתיל" אמר מקור בדיסקונט. "לא יהיו פרות קדושות - נדון בכל השאלות שעל הפרק".

בין השאר יעלו לדיון שאלות כמיזוג דיסקונט למשכנתאות; הצורך והערך המוסף, אם קיים, בקיומו של בנק כמרכנתיל; הגודל הרצוי של דיסקונט ניו יורק יחסית להון המושקע בו וכיווני הצמיחה של כאל.

עניין מרכזי שעליו יושם דגש הוא איתור מנועי צמיחה עתידיים לקבוצה, בין השאר על ידי הגדלת פעילות החטיבה העסקית; העמקת פעילות כרטיסי האשראי; האשראי החוץ-בנקאי והבנקאות הפרטית.

מקורות בבנק גם העלו את האפשרות להרחבת הפעילות הישירה באינטרנט. עניין נוסף על הפרק הוא ניצול היכולות של מערכת המחשב החדשה של הבנק לטובת כריית מידע. יצוין כי ראש חטיבת התפעול והמידע של הבנק, נועם הנגבי, קודם באחרונה לתפקיד ראש החטיבה הקמעונאית. מעבר לכך תעסוק התוכנית גם בהטמעת הבנקאות הרזה (LEAN BANKING) בדיסקונט.