"התנהגות נציגי משרד התחבורה תמוהה ומצריכה בירור"

כך אמרו ל"גלובס" גורמים ממשלתיים בעקבות הישיבה הדרמטית של ועדת האיתור למנכ"ל הרכבת שנערכה ביום שני ■ הנציגים בחרו להעניק ציון חריג למועמד ששי שילה, ובכך מנעו מאורן מוסט לזכות בציון הכולל הגבוה ביותר

התנהגות נציגי משרד התחבורה בוועדת האיתור למנכ"ל הרכבת תמוהה ומצריכה בירור יסודי, כך אמרו ל"גלובס" גורמים ממשלתיים בעקבות הישיבה הדרמטית של הוועדה ביום שני. הגורמים הממשלתיים הוסיפו כי הם אינם מוציאים מכלל אפשרות פתיחה בהליכים משמעתיים ואחרים נגד שני נציגי משרד התחבורה בוועדת האיתור למשרת מנכ"ל רכבת ישראל.

השניים פיליפ פראן ועו"ד אביבה נסים וולף שהשתתפו בישיבה מכרעת של הוועדה ערב החג בחרו להעניק ציון חריג למועמד ששי שילה ובכך מנעו למעשה מאורן מוסט, שהוכתר כבר באחד העיתונים בתואר מנכ"ל הרכבת הבא, לזכות בציון הכולל הגבוה ביותר. כשהתבררו תוצאות הניקוד שהעניקו חברי וועדת האיתור החליטו נציגי רשות החברות בהתייעצות עם היועצת המשפטית של הרשות, מבקר הפנים של הרכבת שמואל זומר והיועץ המשפטי של הרכבת לעצור את ההליך לצורך בדיקה מקיפה.

ל"גלובס" נודע כי הפרוטוקולים של הישיבה ומסמכים נוספים יועברו בתחילת השבוע לבדיקה ברשות החברות שבסיומה יוחלט האם להעביר את הממצאים ליועץ המשפטי לממשלה. גורמים משפטיים ציינו כי נגד חברי וועדת האיתור ניתן לנקוט בהליכים משמעתיים כעובדי מדינה, בהליכים על-פי חוק החברות בגין הפרת חובת אמון של דירקטורים ובהליכים פלילים - אם יתברר שיש בסיס לחשדות בדבר הטיית מכרז. סימן שאלה נוסף הוא האם הליך מינוי מנכ"ל הרכבת נחשב כהליך מעין-מכרזי.