צה"ל: טענת עו"ד מיבי מוזר כי מתנכלים לאורי בלאו - מקוממת

בראיון למגזין "פירמה" אמר עו"ד מוזר: "אני לא רוצה להכתים את מי שעוסק בעניין הזה ולומר שהם עושים מסע אישי נגד בלאו, אם כי יכול מאוד להיות שיש מניעים כאלה" ■ צה"ל: "הרמיזה בדבר התנכלות לבלאו היא מופרכת"

צה"ל דוחה טענות שלפיהן מערכת הביטחון רודפת את עיתונאי "הארץ" אורי בלאו מטעמים לא ענייניים. בתגובה על ראיון שנתן עו"ד מיבי מוזר המייצג את אורי בלאו במגזין "פירמה" האחרון, הוציא דובר צה"ל הודעה ובה אמר כי "הרמיזה בדבר התנכלות לעיתונאי אורי בלאו היא מופרכת ומקוממת - ונועדה להטעות את הקוראים ולהטיל דופי ברמטכ"ל, בצה"ל ובשב"כ. היא מעידה על חוסר בדיקה של הדברים ושל השתלשלות האירועים, ואין אלא להצטער עליה".

בראיון אמר עו"ד מוזר: "אני לא רוצה להכתים את מי שעוסק בעניין הזה ולומר שהם עושים מסע אישי נגד בלאו, אם כי יכול מאוד להיות שיש מניעים כאלה". כשהתבקש מוזר לתת דוגמה ציין את "הטיפול בעסקיו של הרמטכ"ל כשהוא לא היה איש צבא. אבל זו לא הדוגמה היחידה, היו לבלאו במשך 15 שנה הרבה מאוד כתבות שלא מצאו חן".

בהמשך לדברים אלה ביקש דובר צה"ל "לקבוע" בהודעה שהוציא "באופן חד-משמעי, כי דבריו של עו"ד מוזר משוללים כל יסוד. הרמיזה כאילו כתבת 'תחקיר' של העיתונאי אורי בלאו היא שהביאה לחקירתו בהובלת שירות הביטחון הכללי היא מופרכת, בלשון המעטה.

"למעשה, בדיקה פשוטה היתה מלמדת כי התחקיר של העיתונאי אורי בלאו נערך ופורסם חודשים לאחר שהחקירה כבר החלה. באותו שלב כבר היה ידוע לבלאו ולמוזר כי העיתונאי נדרש למסור מסמכים שניתנו לו שלא כדין. רק בשלב זה הגיש בלאו שורת שאלות לאשכנזי, באמצעות דובר צה"ל, וקיבל תשובות מלאות. בהמשך, הגיש שוב שורת שאלות, ולאחר מספר חודשים, כשהחקירה בעניינו כבר היתה בעיצומה, פרסם בלאו 'תחקיר כלכלי' כביכול על אודות רא"ל גבי אשכנזי, אשר לא כלל ממצא משמעותי כלשהו".