אינטל רוכשת את חברת השבבים קומסיס בכ-30 מיליון דולר

החברה, שפועלת בתחום של רשתות ה-WiMAX, גייסה מאז הקמתה קרוב ל-30 מיליון דולר ■ עובדיה יצטרפו למרכזי אינטל בחיפה ובפתח-תקווה

לאחר תקופה ארוכה של חיפוש עצמי, מגיעה חברת השבבים Comsys לסוף דרכה כחברה פרטית. החברה נמכרה בימים האחרונים לענקית השבבים אינטל תמורת כ-30 מיליון דולר.

המשקיעה העיקרית בחברה היא קרן מיקרודנט של איתן ורטהיימר, שלא רשמה כאן הצלחה גדולה, מאחר שההשקעות בחברה הסתכמו בקרוב ל-30 מיליון דולר. שאר המשקיעות בחברה, הקרנות ג'נסיס ופיטנגו, כמעט שלא ראו החזר כלשהו מהעסקה. בקומסיס סירבו להגיב לידיעה.

כסף מגיורא ירון

ההיסטוריה של קומסיס מתחילה בשנת 1994, אז הקימו אותה ד"ר גיורא ירון, המשקיע הראשון ומי שכיהן כיו"ר שלה לאורך תקופה ארוכה; רוני כהן וד"ר אלי פלוטניק.

את הפעילות הראשונית שלה, בתחום המודמים עבור מחשבים אישיים, מכרה החברה בשנת 1996 לחברת ציוד התקשורת האמריקנית קונאקסנט, ואז היא המשיכה לכיוון אסטרטגי שונה - מודמים שמיועדים לדור השלישי של התקני תקשורת סלולריים. גם את היכולות הללו מכרה קומסיס, בשנת 2007, - הפעם לשותפה האסטרטגית TI. לאחר מהלך זה, היא ריכזה את המשאבים שלה בתחום חדש, של רשתות ה-WiMAX.

העסקאות שביצעה החברה לאורך הדרך, הכניסו לה הרבה כספים ושותפים. קרן מיקרודנט הצטרפה להשקעה ראשונה בה עוד בשנת 2000, והובילה סבב גיוס גדול יחסית, של 10 מיליון דולר.

הכספים שקיבלה קומסיס ממכירת הפעילויות, נכנסו לחברה, אבל גם למשקיעים ולמייסדים.

החברה, אותה מנהל אלקנה בן סיני, מעסיקה כ-80 עובדים, שיהיו תוספת מוצלחת למרכזי הפיתוח של אינטל בישראל בתחום התקשורת האלחוטית, שנמצאים בחיפה ופתח תקווה.

העסקה משקפת זווית מעניינת על שוק שבבי התקשורת האלחוטית. אינטל נחשבת לדוחפת האגרסיבית ביותר של פתרונות ה-WiMAX הנייד לדור הרביעי, שוק שכבר לא יגיע להיקפים שצפו לו.

בעוד רוב החברות פנו לתקן התקשורת המתחרה, ה-LTE, באינטל התבצרו בכיוון בו בחרו.

פנייה של אינטל למציאת פתרון LTE, מחייבת אותה לספק גם התאמה לפרוטוקולים ותיקים יותר של התקשורת הסלולרית מדור 2 ו-3, תחום בו היו לקומסיס יכולות.