מחזיקת הגביע תקבל מקום בצ'מפיונס ליג?

מישל פלאטיני, נשיא אופ"א, חוזר לדחוף את היוזמה אותה הציע לראשונה ב-2008: "מחזיקות הגביע הן אלופות כי הן זכו בתואר, לכן הן צריכות לקבל הזדמנות בליגת האלופות"

ב-2008 יזם מישל פלאטיני, נשיא אופ"א, הצעה מהפכנית: מחזיקות הגביע בכל הליגות האירופיות ישחקו בשלבי המוקדמות של ליגת האלופות. ההצעה נדחתה על הסף על-ידי ראשי הליגות ביבשת, אבל מנגד הצליח הצרפתי להעביר רפורמה אחרת, במסגרתה הדרך של אלופות ממדינות קטנות (כמו ישראל) לצ'מפיונס ליג הפכה לקלה יותר.

עכשיו מסתבר שפלאטיני עדיין לא ויתר על היוזמה הזאת. "אני חושב שמחזיקות גביע הן אלופות כי הן זכו בתואר, לכן הן צריכות לקבל הזדמנות בליגת האלופות", אמר הנשיא ל-Fox Sports.

למרות הדברים, פלאטיני מודע לכך שלא יהיה לו קל להעביר החלטה כזאת. "קשה לבצע שינויים במפעל כמו ליגת האלופות בגלל שהוא מאד מצליח בפורמט הנוכחי שלו. זה יהיה מאד מסובך".

פלאטיני התייחס גם להחלטה להאריך בשנתיים את ניסוי "ששת השופטים", שהתקיים העונה במשחקי הליגה האירופית (שני "שופטי רחבות" בנוסף לארבעת השופטים הרגילים). "עין של שופט אחד לא מסוגלת לראות את כל המגרש", אמר. "בפוטבול בארצות הברית יש שישה שופטים, בטניס יש 12 שופטים והמגרש קטן מאד. תהיו בטוחים שאם נכסה את כל המגרש בשופטים, לא נצטרך להשתמש בטכנולוגיה כדי לשפוט משחקי כדורגל".