עלייה של 27% ברווח הרבעוני של הפניקס ל-127 מיליון שקל

הפניקס היא החברה היחידה שטרם סגרה את "הבור" בדמי הניהול, בעטיו לא גבתה דמי ניהול משתנים הערך הגלום של החברה ב-2009 גבוה בכ-87% משוויה בבורסה

קבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס , שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה ובניהול אייל לפידות, דיווחה היום כי רשמה ברבעון הראשון של השנה רווח נקי של כ-127 מיליון שקל - גידול של כ-27% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בנטרול תשלומי המסים, שקטנו ברבעון החולף, החברה רשמה רווח לפני מס של כ-182 מיליון שקל - גידול מתון יותר של 7%.

בשורת הרווח הכולל, המשקלל את הרווח הנקי עם רווחים מהשקעות שנזקפו להון, החברה רשמה ברבעון הראשון קיטון של 25% לסך של כ-188 מיליון שקל. קיטון זה בא על רקע רווחי השקעות נמוכים בכ-33% בתקופה זו ביחס לרבעון המקביל.

בסך הכול, הפניקס הציגה היום רווחיות במגוון הפעילויות שלה ואף המשך צמיחה יפה, כשסך הפרמיות שגבתה ברבעון בכל הענפים היה גבוה בכ-11% ביחס לרבעון המקביל.

"הבור" העמיק ל-134 מיליון שקל

מנגד, החברה סבלה מהתוצאות החלשות שרשמה בעבר בכספים שהיא מנהלת עבור מבוטחיה בפוליסות ביטוחי המנהלים, כשהייתה היחידה בענף שטרם שבה לגבות דמי ניהול משתנים ברבעון הראשון. מבחינה זו, הפניקס נותרה עם 'בור' בהכנסות מהפוליסות המשתתפות ברווחים, שנכון לסוף אפריל עמד על 134 מיליון שקל.

"הרבעון השני יהיה פחות טוב"

"אני מאוד מרוצה מהדו"חות הכספיים של הרבעון, שמבטאים שיפור בפעילות העסקית בכל המגזרים, בדגש על ביטוחי הפרט", אמר היום לפידות. "התוכנית האסטרטגית נושאת פרי, ואנו גדלים באופן מאוד מהותי, כשהצמיחה שלנו איכותית ונעשית בתחומים עתירי רווחיות.

"הדו"ח הזה מסמן את הכיוונים העתידיים שלנו - גידולים סלקטיביים בפעילות, התייעלות, דגש על רווחיות וסינרגיה עם אקסלנס. להפניקס יש פוטנציאל השבחה ברווח ובשווי מהגבוהים בענף, אם לא הגבוה בהם, וזה יבוא לידי ביטוי באמצעות הכיוונים שאנו פועלים בהם למימוש הפוטנציאל", הוסיף לפידות.

מה ציפיותיך לגבי כיוון השוק המקומי?

לפידות: "בהסתכלות לטווח ארוך, אני רואה את המשק הישראלי מתקדם ומשתפר ביחס לשווקים מפותחים אחרים. יש לנו על מה להתגאות במשק. בהשוואה למדינות בנות השוואה באירופה, רואים שיש פה משק צומח עם יסודות. כמשקיע, ההשקעה במשק הישראלי היא מצוינת. עם זאת, בטווח הקצר אני רואה מתאם מאוד גבוה בין השוק המקומי לשווקים בינלאומיים אחרים, כשהרבעון השני השנה מסתמן כפחות טוב מהראשון".

מרוויחה וגדלה בפרמיות

כאמור, הפניקס הרוויחה ברבעון במגוון הפעילויות, רשמה גידולים נאים בפרמיות והמשיכה לצמוח ולתפוס נתח. למעשה, לולא ה'בור' שכרתה לעצמה ב-2008 (ולפני כן) בפוליסות המשתתפות ברווחים, השורה התחתונה בדו"חות החברה הייתה משקפת טוב יותר את הצמיחה הזו.

בכל אופן, תחום ביטוח החיים הניב רווח רבעוני של 19 מיליון שקל - הרבה פחות מרווח של 76 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וכמעט כמו הרווח מפעילויות הגמל של הקבוצה. תחום הגמל - המנוהל ברובו המכריע בבית ההשקעות אקסלנס, הניב להפניקס רווח רבעוני של 17 מיליון שקל.

תחום הביטוח הכללי הניב לחברה רווח רבעוני של 66 מיליון שקל, כשתחום הבריאות תרם הפעם רווח נאה (אם כי נמוך מאשר ברבעון המקביל) של 21 מיליון שקל.

אקסלנס תרמה להפניקס רווח נוסף של 31 מיליון שקל בתחום השירותים הפיננסיים.

בתוך כך, הפניקס דיווחה היום כי הערך הגלום בפוליסות ביטוחי החיים והבריאות ובעסקי הפנסיה של החברה עמד בסוף 2009 על כ-4.54 מיליארד שקל. מדובר בשווי הגבוה בכ-87% משווי החברה בבורסה.

נזכיר, כי הערך הגלום (EV) אינו כולל את עסקי הגמל, הביטוח הכללי, הפיננסים והמוניטין. מדיווח החברה עולה כי ה-EV של ביטוחי החיים והבריאות של החברה עומד על 4.47 מיליארד שקל, בעוד שבקרן הפנסיה שלה הוא עמד על 119 מיליון שקל.

ערך העסקים החדשים של החברה ב-2009 (ה-VNB) עמד על 119 מיליון שקל.