צפו בווידיאו: ההסברה הישראלית ברשת שוב מתגלה במערומיה

סרטונים בערוץ צה"ל ב-YouTube בחרו להציג קטעי וידיאו יבשים ואינפומרטיביים בהם קצין ישראלי מודיע כי כל האזור הימי סגור לתנועה וכי ישראל לא מונעת סיוע הומניטרי לעזה - ולא תמונות חיות וויזואליות מהתקיפה הלילית

ההסברה הישראלית ברשת שוב מתגלה במערומיה. בעוד שברחבי העולם ובאתרים חברתיים כדוגמת YouTube כבר צצים סרטוני וידיאו בהם מוצגת התקיפה הישראלית של אנשי הקומנדו הישראלי על המשט לעזה ואנשים מפונים על גבי אלונקות - בערוץ צה"ל ב-YouTube מובלט סרטון שעלה לאוויר לפני 4 ימים, ובו מפקד חיל הים מסביר כי "יפעל בזהירות ובנחישות", וכי "אין לנו שום כוונה לפגוע באף אחד".

נכון לעכשיו ישנם כבר עשרות הרוגים ופצועים, אבל זה לא גורם למשרד החוץ לנקוט בצעדי הסברה חריפים ומשכנעים יותר.

סרטונים נוספים שמופיעים בערוץ הייעודי של צה"ל ב-YouTube בחרו דווקא להציג קטעי וידיאו יבשים ואינפומרטיביים, בהם קצין ישראלי מודיע כי כל האזור הימי סגור לתנועה וכי ישראל לא מונעת סיוע הומניטרי לעזה. זאת לעומת תמונות חיות ומאוד ויזואליות מהתקיפה הלילית, שמציגים את ישראל באור לא מחמיא בלשון המעטה.

גם בפרופיל של משרד החוץ בפייסבוק הועלה לינק אחד בלבד ב-10 השעות האחרונות, אשר מפנה לכתבה טקסטואלית יבשה המדווחת על המפגש בין כוחות צה"ל לבין מפגיני המשט.

בטוויטר, לעומת זאת, מתרחש דיון ער הרבה יותר, כאשר ציוצים רבים מופנים כנגד ישראל. כך, משתמשת בטוויטר כותבת כי "ישראל היא האויב של האנושות", ומשתמש אחר כותב "כמה ישראלים נהרגו על-ידי טילים מעזה ב-10 השנים האחרונות? נכון, פחות ממספר פעילי השלום שנרצחו הבוקר".

בחשבון הטוויטר של משרד החוץ, יש לציין, מנסים להתמודד עם הציוצים העוינים, אם כי לא בהצלחה מרובה. כך, ציוץ אחד מציין כי האקטיביסטים השתמשו בסכינים ובנשק קר אחר על מנת לתקוף חיילים ישראליים, וציוץ אחר מתייחס לעובדה כי הצבא התריע מספר פעמים שלא להתקרב למרחב הימי הסגור.