קבוצת פנורמה נערכת למכרז על הערוץ הערבי

‎‎היום היה התאריך האחרון לרכישת ספר המכרז לערוץ ■ הקבוצה הכוללת את העיתון הערבי "פנורמה" ואת אתר ‏Panet‏ רכשה את ספר המכרז ■ במקביל, ענני תקשורת והפרסומאי מוסא חסדיה בוחנים התמודדות משותפת‏

‎‎קבוצת עיתון "פנורמה" נערכת למכרז על הערוץ הערבי. היום (ב') היה התאריך האחרון לרכישת ספר המכרז לערוץ, ול"גלובס" נודע כי הקבוצה, הכוללת את העיתון הערבי "פנורמה" ואת אתר האינטרנט ‏Panet‏, רכשה את ספר המכרז. המו"ל והעורך הראשי של העיתון והאתר, בסאם ג'אבר, הודיע ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, כי בכוונתו להתמודד במכרז. על-פי ההערכה, קרוב ל-8 ספרי מכרז יירכשו עד לשעות הערב.

קבוצה אחרת שמתגבשת היא קבוצה שתכלול את חברת ענני תקשורת וככל הנראה את איש התקשורת מוסא חסדייה. משרד הפרסום סקטורס אלבוסתני של חסדייה וחברת התקשורת בראשותו של אודי מירון הצהירו בעבר על כוונה נפרדת להתמודד במכרז. כעת נודע כי השניים בוחנים חבירה והתמודדות משותפת, יחד עם אנשי עסקים מהמגזר הערבי בישראל.

ענני תקשורת זכתה כבר בעבר במכרז על הערוץ, אולם בשל אי-כדאיות כלכלית החליטה לוותר על הרישיון. כעת, מששונו תנאי המכרז, הוחלט בקבוצה לשוב להתמודדות.

גם קבוצת פנורמה צפויה לחבור ליזמים ולאנשי עסקים מהמגזר הערבי ומנהלת משא-ומתן גם עם מספר גופי תקשורת ישראלים, איתם נמצאת הקבוצה בדיונים בימים אלה.

באוגוסט 2009 כבר השיק אתר ‏Panet‏ ערוץ טלוויזיה אינטרנטי ייעודי הפועל באתר וזוכה, לדברי הקבוצה, לנתוני צפייה גבוהים במיוחד של מאות אלפי צפיות ביום לתכנים השונים. את הערוץ מתפעל האתר בצורה אוטונומית באמצעות אולפנים שהקימה הקבוצה במטה שלה בטייבה.

‏במשרד יחסי הציבור של קבוצת פנורמה, דני לוי תקשורת, אישרו את הפרטים ומסרו כי "ראשי קבוצת פנורמה ואתר ‏Panet‏ יעברו בימים הקרובים על חוברת המכרז ויבחנו את כדאיותו. אם יחליטו לגשת, זה יהיה אך ורק עם אחד מ-3 גופי התקשורת הישראליים הבולטים במדינה".

חסדייה אישר את הפרטים, ודובר ענני תקשורת מסר כי החברה צפויה לרכוש את הספר. ‏‎‎‏