"אם עזריאלי לא תצליח להיכנס למדד ת"א 100 לא ננפיק"

כך אומר ל"גלובס" סמנכ"ל הכספים, יובל ברונשטיין ■ כדי להיכנס למדד, תצטרך הקבוצה לגייס 180 מיליון שקל במכרז הציבורי ביום ה' ■ עמיתים וכלל ביטוח הזרימו ביקושים של יותר מ-300 מיליון שקל כל אחד

למרות מצב השווקים ותקרית המשט, שהעיבה על הבורסה בת"א, יצאה אתמול קבוצת עזריאלי למכרז המוסדי בהנפקתה. הקבוצה ציפתה לגייס 2.2 מיליארד שקל בשלב המוסדי, מתוך סך גיוס מתוכנן של 2.5 מיליארד שקל, ובסופו של דבר הצליחה לגייס רק 1.72 מיליארד שקל.

מנתונים שהגיעו לידי "גלובס", עולה כי המשקיע המוסדי שבלט בהנפקה הוא קרנות הפנסיה הוותיקות עמיתים, בניהולה של יעל אנדורן, שהזמינו ביקושים של יותר מ-400 מיליון שקל. עוד בלטה קבוצת כלל ביטוח, עם ביקושים של כ-300 מיליון שקל. יתר הגופים המוסדיים הזרימו בקשות של פחות מ-200 מיליון שקל כל אחד.

גם היום עסקו החתמים במאמץ לשכנע את המוסדיים להגדיל את הזמנותיהם. המטרה כעת היא שהקבוצה תצליח להיכנס למדד ת"א 100. אמנם בקריטריונים של שווי שוק, קבוצת עזריאלי עומדת, אבל כדי לעמוד גם בסף של רף אחזקות הציבור, עליה לגייס לפחות 180 מיליון שקל במכרז הציבורי שיתקיים ביום חמישי. "אם קבוצת עזריאלי לא תצליח להיכנס למדד ת"א 100, נבטל את ההנפקה", אמר ל"גלובס" סמנכ"ל הכספים של הקבוצה יובל ברונשטיין.

נזכיר כי קבוצת עזריאלי חתכה ביום ראשון את שוויה בהנפקה בכ-600 מיליון שקל ל-7.5 מיליארד שקל (לפני הכסף), אולם גם הירידה בשווי לא הביאה לביקושים גדולים במיוחד. הקבוצה מתכננת לגייס 2.5 מיליארד שקל לפי שווי של 10 מיליארד שקל (אחרי הכסף).

70 גופים מוסדיים השתתפו אתמול במכרז המוסדי. כפי שפורסם השבוע ב"גלובס", המשקיעים הזרים כמעט שלא השתתפו, ואת עיקר הסחורה רכשו המוסדיים הישראלים.

מחיר המינימום למניה שנקבע במכרז המוסדי, הוא 83.25 שקל למניה, המשקף מכפיל הון לחברה של 1.00, כלומר שווי של 7.5 מיליארד שקל לפני הכסף. את ההנפקה הובילו כלל פיננסים חיתום, פועלים IBI חיתום, לידר ולאומי פרטנרס.

"תוצאות מפתיעות לטובה"

אף שעזריאלי גייסה במכרז המוסדי כחצי מיליארד שקל פחות מהציפיות, הביעו היום בקבוצה שביעות רצון מהתוצאות. "למרות המצב בשווקים, השלמנו את הגיוס המוסדי הגדול ביותר שהיה בישראל", אמר ברונשטיין. "תוצאות ההנפקה מוכיחות שהמוסדיים חושבים לטווח ארוך, וגם בתקופות קשות, בהן הבורסה יורדת, הם משקיעים בקבוצה איכותית", הוא הוסיף.

אתה לא מאוכזב מכך שגייסתם פחות מהציפיות? "התוצאות מפתיעות לטובה. ההחלטה להנפיק עכשיו הייתה נכונה, והתוצאות שלנו יוצאות דופן בתקופה הזו".

האם יש משהו שיכול לגרום לכם לבטל את ההנפקה?

"אם לא נצליח לגייס מספיק כדי להיכנס למדד ת"א 100, לא ננפיק".

קבוצת עזריאל מזוהה בעיקר עם פעילות הנדל"ן המניב המצליחה בישראל, עם 11 קניונים בשטח של 220 אלף מ"ר ו-8 משרדים בשטח 260 אלף מ"ר.

בנוסף, מחזיקה החברה ב-61% מגרנית הכרמל (שמחזיקה בסונול), 20% מלאומי קארד ו-4.8% מבנק לאומי. הכנסות החברה צמחו ברבעון הראשון ב-30% לרמה של 1.6 מיליארד שקל, והרווח הנקי זינק ב-40% לסך של 141 מיליון שקל.

דוד עזריאלי (88) מחזיק ערב ההנפקה ב-40% מהון המניות של הקבוצה, וכל אחד מארבעת ילדיו - רפי (50), נעמי (47), שרון (43) ודנה (41) - מחזיקים ב- 15%.