העליות באירופה התמתנו בסיום; נעילה חיובית גם באסיה

הבורסה בצרפת טיפסה 1.6%; הפוטסי הבריטי הוסיף 1.2% ■ בורסות אסיה ננעלו בעליות של עד 3.2% ■ אנליסט: "אם המצב באירופה ימשיך להיות בלי דרמות נוספות, השווקים צפויים למצוא אנרגיות להמשך העליות"

בורסות אירופה נסחרו היום בעליות שערים של עד 1.6%, בהמשך לנעילה החיובית באסיה, ועליות מתונות בניו יורק. שוקי אירופה נהנו מהנעילה החיובית גם בוול סטריט אמש, לאחר נתוני מאקרו חזקים, אשר הצביעו על זינוק של 6% במכירות הבתים הנמצאים בהליכי בנייה וכן עלייה דו ספרתית במכירות כלי הרכב בארה"ב. "נכון לעכשיו, אווירה של הזדמנויות אופפת את השווקים", אמר בן פוטר אנליסט בחברת מחקר השווקים IG MARKET. "נותר לראות אם האווירה תמשיך בזמן הקרוב, או שהחששות ישובו", הוסיף.

ברקע למסחר באירופה, פרסום שלל נתוני מאקרו בארה"ב. נתוני סקר ה-ADP הצביעו על גידול של כ-55 אלף משרות נרשם בסקטור הפרטי בארה"ב בחודש מאי. כשעה לפני פתיחת המסחר בוול סטריט פורסם דו"ח התעסוקה השבועי, שהראה ירידה במספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה לרמה של 453 אלף, מ-460 אלף בשבוע הקודם. הנתון היה בהתאם לציפיות. עוד פורסם נתון מעודכן על פריון העובדים ברבעון הראשון, שרשם עלייה של 2.8% לעומת לפי ל-3.5% ולאחר גידול של 3.6% ברבעון הרביעי של 2010.

כחצי שעה לאחר הפתיחה פורסם כי נתוני ההזמנות ממפעלים לחודש אפריל רשמו עלייה של 1.2% לעומת צפי לעלייה של 1.7%. באותה שעה פורסם מדד ה-ISM (מדד מנהלי הרכש) למגזר השירותים בחודש מאי, שנותר ללא שינוי ברמה של 55.4 נקודות, בהתאם לציפיות.

נעילה חיובית באסיה

בורסות אסיה קידמו היום בברכה את הראלי המרשים אמש במדדים המובילים בניו יורק אמש וסגרו בעליות בשיעור מירבי של 3.2%.

"זה ברור שכאשר השווקים מתמקדים בארה"ב, הם לעיתים רחוקות מתאכזבים ולרוב מוצאים סיבה לראלי. המצב הפוך לגמרי מהמצב שהיה לפני שנה. הכלכלה האמריקנית ממשיכה להראות סימני חיים ואם המצב באירופה ימשיך להיות בלי דרמות נוספות, השווקים צפויים למצוא אנרגיות להמשך העליות", העריך הבוקר דיויד טיילור, אנליסט שווקים ב-CMC Markets.

"הקרקע נעשית מתוקה שוב", ציין טרנס וונג מ-DMG בסינגפור. "אני לא מצפה ל'מיתון כפול' בכלכלה הגלובאלית ומאמין כי הירידות האחרונות הן רק תיקון למגמה עולה ולא תחילתו של שוק דובי חדש", הוסיף וונג.

מניות האנרגיה והכרייה באוסטרליה המשיכו את הקו העולה שהתוו הסקטורים אמש בניו יורק - נציין את Rio Tinto ואת BHP Billiton .

ג'יימי ספיטרי מ-Shaw Stockbroking אמר כי "התאוששות הכלכלה האמריקנית מצביעה על עקביות ועובדה זו מעודדת שכן היא תומכת בסברה שלי שלמרות שאירופה כנראה תפגר מאחור, ארה"ב כנראה כבר ראתה את הגרוע ביותר בסייקל השלילי הנוכחי".

מכירות כלי ארה"ב בארה"ב מקפיצות את מניות המגזר

מכירות כלי הרכב החודשיות, שפורסמו אתמול בארה"ב, הזניקו את מניות המגזר באסיה - נציין את טויוטה , הונדה וניסן . חולשת היין תורמת גם ליצואניות היפניות - נציין את קאנון וסוני .