"כלכלת הונגריה במצב חמור מאוד, עד כדי חדלות פירעון"

כך אמר היום במסיבת עיתונאים דובר ראש הממשלה ההונגרי ■ הפורינט ההונגרי נופל ב-1.8% לאחר שאתמול נפל ב-2.5% ■ "להונגריה יש סיכוי נמוך להצליח להימנע ממצב הדומה למצב בו נמצאת יוון"

"כלכלת הונגריה במצב חמור מאוד, בגלל שהממשלה הקודמת עשתה מניפולציות בנתונים ושיקרה ביחס למצב הכלכלי" אמר היום במסיבת עיתונאים פיטר סז'ארטו, דובר ראש הממשלה ההונגרי ויקטור אורבן והוסיף "זו אינה הגזמה לדבר על חדלות פירעון". שערו של הפורינט (המטבע ההונגרי) נופל ב-1.8% ל-286 פורינט לאירו. אתמול נפל המטבע המקומי ב-2.5%, לאחר שסגן יו"ר המפלגה השלטת אמר כי להונגריה יש סיכוי נמוך להצליח להימנע ממצב הדומה למצב בו נמצאת יוון".

במהלך סוף השבוע צפויה ועדת חקירה בראשות מזכיר המדינה להציג ממציאים ראשוניים ביחס למצבה הכלכלי של הונגריה, אמר הדובר והוסיף כי הממשלה צפויה להציג בתוך 72 שעות מעת פרסום הממציאים הראשוניים תוכנית פעולה. "זה ברור שהכלכלה במצב חמור מאד, אנו צריכים לנקות את האורוות על מנת לבחור בנוסחה הנכונה לנו לפעולה, וזה בדיוק מה שועדת החקירה תספק לנו".

הדובר הוסיף כי הונגריה תפעל לשיפור המאזן הפיסקאלי ולעודד את התחרותיות הכלכלית באותו הזמן. הממשלה לא תרים ידיים ותמשיך בתוכניותיה להורדת מיסים, אפילו שהגירעון התקציביהוא כ-7% מהתל"ג. "הכיוון הוא ברור: קיצוץ במיסים, פישוט מערכת המיסוי, תמיכה בצמיחה הכלכלית והגברת התחרותיות".

חוזי ההחלף מסוג CDS על האג"ח ההונגרי, חוזים המהווים ביטוח כנגד הפסדים על החוב ההונגרי זינקו ב-8.35% ל-39.15%, כך לפני נתוני CMA דאטה ויז'ן. חוזים דומים על אגרות החוב דשל צרפת, אוסטריה, בלגיה וגרמניה גם הם עולים היום ושולחים את מדד markit iTraxx Sovx western europe הכולל את שיקלול של חוזי החלף אלו ב-15 מדינות עולה ב-1% ל-16.3% והוא קרוב לשיא של כל הזמנים שנקבע בו ב-6 במאי.