נעילה שלילית בבורסות אירופה; הדאקס הגרמני איבד 0.6%

נתוני מאקרו מאכזבים בגרמניה ■ מגמה מעורבת במסחר תנודתי בוול סטריט ■ ברננקי: לא צפויה תחתית כפולה, הכלכלה האמריקנית תמשיך לצמוח

בורסות אירופה ננעלו הערב (ג') בירידות שערים ברקע מגמה מעורבת במסחר תנודתי מאוד בוול סטריט.

בזירת המאקרו האירופאית התפרסמו היום נתוני המאזן המסחרי של גרמניה וצרפת. בגרמניה נרשם עודף של 13.1 מיליארד דולר במאי, לעומת צפי לעודף של 14.1 מיליארד אירו, ובצרפת נרשם גרעון של 4.2 מיליארד אירו לעומת צפי לגרעון של כ-4.5 מיליארד אירו .

מניות האנרגיה איבדו גובה - נציין את BP . מניית טסקו איבדה מערכה בלונדון לאחר שהקמעונאית דיווחה שהמנכ"ל Terry Leahy יפרוש במארס 2011 לאחר 14 שנים בתפקיד.

בבורסות אסיה הסתיים המסחר בעליות שערים. המסחר בטוקיו הסתיים בעלייה של 0.2% במדד הניקיי ובהונג קונג התקדם ההאנג סנג ב-0.7%. בורסת סידני סגרה בעלייה של 1.1%.

לאחר פתיחה שלילית בעקבות ההדרדרות בוול סטריט בשעתיים האחרונות של המסחר אתמול שינו המדדים המובילים כיוון באסיה ועברו לעליות, זאת בעקבות דברי נגיד הפדרל ריזרב בן ברננקי (על כך בהמשך).

"הניחוש הטוב ביותר שלי הוא שההתאוששות של המשק האמריקני תימשך ולא תהיה לנו תחתית כפולה", כך אמר ברננקי. אבל, אמר ברננקי, "ההרגשה לא תהיה נפלאה, שכן יש קשיים לא מעטים בדרך וגם שיעור האבטלה צפוי להישאר גבוה במשך תקופה ארוכה". לגבי ההתפתחויות באירופה אמר ברננקי כי "אנחנו עוקבים מקרוב אחרי ההתרחשויות באירופה והמנהיגים שם נוקטים בצעדים הנכונים במטרה להתמודד עם המשבר".

בוול סטריט הסתיים המסחר בירידות חדות למדי. לאחר פתיחה חיובית, שהתחלפה לירידות שערים דרך מגמה מעורבת - הבורסה מעבר לים סיימה בטריטוריה השלילית, וברמות הנמוכות של היום - המדדים המובילים סיימו בירידה של עד 2%. ירידות השערים התגברו כשעה לפני הסיום ועד לנעילה על רקע החששות בנוגע לאירו וכן לגבי הצמיחה של המשק האמריקני.