מיומנו של איש היי-טק: האוכל בענף - כל האמת המרה

והפעם, הפתעה! אבקש להביא לדיון נושא כאוב. רבים מחבריי מסרבים לדבר עליו או אף להזכירו, אבל אני מוכן ביד אמיצה להפנות אליו זרקור. אני מדבר כמובן על פינות הקפה ומיני התופינים והרקיקים שמוגשים בהן

היום לבקשת קוראיי הנאמנים (שלושתם), אני חוזר לנושא האהוב עליי ועליהם - האוכל בהיי-טק. והפעם, הפתעה! בניגוד לתדמית שיצאה לנו (חבורת נהנתנים אוכלי סושי ושורצי מסעדות יוקרה בחסות כרטיסי 10ביס וסיבוס), היום אבקש להביא לדיון נושא כאוב. רבים מחבריי מסרבים לדבר עליו או אף להזכירו, אבל אני מוכן ביד אמיצה להפנות אליו זרקור. אני מדבר כמובן על פינות הקפה ומיני התופינים והרקיקים שמוגשים בהן.

נתחיל בניפוץ מיתוס מכונת האספרסו. ראשית, בעקבות התפוצצות הבועה האחרונה, במקומות רבים נגנזו המכונות ואינן עוד. במקרים רבים, בגלל תחזוקה לקויה, עושות המכונות במשקה כבשלהן וכך מתמלאת כוס הנייר שלך בנוזל דלוח וקר, שהיה אמור להיות אספרסו קצר, או לחילופין אתה זוכה למנת קפוצ'ינו עם חלב פושר שלא הוקצף דיו.

הרשו לי להשיא עצה- התעלמו מהקולות הרמים של מטחנת הפולים, מרעש הקיטור שאמור להקציף את החלב וממיני הדפיקות ושאון המכאניקה של הבהמה האומללה. לפי התצפיות שערכתי, רוב מכונות האספרסו מרעישות הרבה ועושות מעט. אבל בואו ונדבר על הנושא הכאוב מכל - הכיבוד, אם אפשר לקרוא לו כך, והשתייה בפינות הקפה.

זוועה בהשגחת הבד"ץ

קפה נמס של עלית. רכיבים: אבקה חומה. מקור: לפי מחקר עצמאי שערכתי, מקורה בקש של מזרונים ישנים, שנטחן עד דק. טעם: חסר. שימושים: שתייה בעת מצוקה. שורה תחתונה: נוזל מיותר אבל פופולרי להפליא.

השוקולית רכיבים: סוכר, סוכר, סוכר, אבקת קקאו, סוכר וסוכר. מקור: מוחו החולני של מהנדס מזון משועמם. טעם: מתוק. שימושים: הרגעת ילדים מנוזלים וצורחים. שורה תחתונה: סוג של פלא שילדים אוהבים.

מיני קוקיס של כרמית. רכיבים: סוכר, קמח, שמן צמחי, עמילן תירס, אבקת קקאו, לציטין סויה, חומרי טעם וריח, סודיום קרבונט, מלטודקסטרין, חומצת לימון וגלוטן חיטה. טעם: משעמם בפה. שימושים: תחמושת לפו*ד פ*ייט. שורה תחתונה: 750 גרם של זוועה בהשגחת הבד"צ.

עוגיות מזרחיות של עבאדי. רכיבים: קמח חיטה (מכיל גלוטן), שמן סויה צמחי, שומשום, מלח ושמרים. טעם: מיובש. שימושים: לשים מתחת למקרן בחדר ישיבות לצורך הגבהתו. שורה תחתונה: בצק יבש וקשה, זה גם אוכל.

בייגלה עם שומשום. רכיבים: קמח חיטה (מכיל גלוטן), שומשום, שומנים מהצומח (מוקשים חלקית), מלח, שמרים, חומר מווסת, זוועה עם מספר E-524. טעם: של עוד. שימושים: העברת זמן בישיבות. שורה תחתונה: התמכרות.

וופל שוקולד. רכיבים: סוכר, קמח חיטה, שומנים ושמנים מהצומח, אבקת קקאו, לציטין, חומרי טעם וריח, מלח, סודיום ואמוניום ביקרבונט ואנזים. טעם: פרווה. שימושים: טבילה בקפה. שורה תחתונה: 20 אחוז שומן, כולל שומנים רוויים וטרנס (בואו ונתקע לעצמנו כדור בראש וזהו).

עוגיות שוקו צ'יפס עם קרם שוקולד. רכיבים: קמח חיטה (מכיל גלוטן), סוכרים, שומן צמחי, פצפוצי שוקולד, אבקת קקאו, מלח, לציטין סויה, זוועות עם מספר E503, E500, אבקת ביצים, חומרי טעם וריח. טעם: אוכל שפג תוקפו. שימושים: טבילה בקפה ואכילה לא מודעת. שורה תחתונה: עוגיות צ'וקלד צ'יפ של מיס פילדס כמו בקניון בארה"ב - זה לא.

זהו זה, סבלנו רב. ואני, שפתחתי הכול, מרגיש הקלה. ואם תסלחו לי, אני הולך קצת לנוח, יש לי בחילה.