"מאמינים שהדרך לחזות את העתיד היא לבנות אותו"

ארתור סי קלארק מתוך הפאנל במושב הראשון הבוקר בכנס איגוד ההיי-טק הישראלי: "בתחום התשתית לעולם לא יהיה מספיק פס רחב לדרישות של המשתמשים, ואנחנו ננסה לספק את הדרישות"

המושב הראשון הבוקר בכנס איגוד ההיי טק הישראלי חשף מעט מחידושי התקשורת העתידיים. במושב השתתפו מודי רוזן מקרן ההון סיכון מגמה, פטר מוקל סגן נשיא דוישטה טלקום וז'אן איב לאונק סגן נשיא מפראנס טלקום.

לאונק אמר כי "עכשיו שאנחנו ה-ISP הגדול באירופה וספק IPTV השני באירופה, אנחנו מתמקדים ברעיונות העתידיים. אנחנו משקיעים במחקר ויש לנו מרכזים בבאר שבע, בסיליקון ואלי ובברלין. אנחנו מאמינים שהדרך לחזות את העתיד היא לבנות אותו".

ארתור סי קלארק אמר שיש הערכה גבוה מידי למה שאפשר להשיג בטווח קצר והמעטה בחשיבות של מה שאפשר להשיג בטווח הארוך. "אנחנו בונים על הטווח הארוך. תזכרו שלפני 15 שנה אנשים השתמשו בטלפונים ציבוריים עם אסימונים או כרטיסי חיוב. בעוד עשור אני מניח שהיכולת של המכשירים הפרטיים הניידים תוכל לאחסן כל מידע, כל סרט שאי פעם נעשה. בתחום התשתית לעולם לא יהיה מספיק פס רחב לדרישות של המשתמשים ואנחנו ננסה לספק את הדרישות. היום, הזמן שלוקח לשלוח סרט ברשת ארוך ולעיתים יהיה קצר מידי לשלוח אותו פיזית באמצעות שליח" .

לאונק סיפר על מעט מהפיתוחים העתידיים: "משקפיים חכמים שיותקנו עליהם חיישן דיגיטלי שיוכלו להעביר שירותים ומידע. המשקפיים יוכלו לעזור למשתמש למשל בזיהוי פנים. בעולם המכוניות יש מקום לחדשנות רבה. יש שם מקום ואנטנה ואנחנו מפתחים יישומים לעולם המכוניות".

עוד אמר לאונק כי הצעד הבא אחרי שהחברה השקיעה בפיתוח וכעת מציעה שירותי טריפל פליי ל-8 מיליון משתמשים הוא ש"יותר מכשירים יהיו מחוברים לרשת בעתיד. אפילו הניירות יהיו מחוברים לרשת. אנחנו מניחים שלכל מכשיר יהיו סנסורים שיופעלו, וחשוב שיפעלו באנרגיה חסכונית. אנחנו מפתחים פורטל בייתי שאפשר יהיה לפקח על צריכת האנרגיה בבית, אבטחת הבית ועוד שימושים. שדה הקרב השני, היכולת להתחבר מכל מכשיר אישי, מכשירים המאפשרים לעשות טרנאקציות לשימושים פיננסיים או התקשרות וגם אמצעי תשלום. אולי ביום אחד בעתיד אפשר יהיה להשתמש במכשיר אחד עבור כל השימושים".