ישראל מקוב: "למרות מצבה - באירופה יש המון הזדמנויות"

מקוב בכנס התעשייה השלישי של BDO זיו האפט בשת"פ עם התאחדות התעשיינים: "אנחנו כתעשיינים חייבים להיות גלובליים - מציע לכולם לא להיבהל, להיכנס לשוק, ללמוד אותו ולבדוק איפה אפשר להיכנס"

"אני רוצה לדבר על איך אנחנו התעשיינים צריכים להתמודד עם הים הסוער של הגלובליזציה", אמר ישראל מקוב בכנס התעשייה השלישי של BDO זיו האפט בשת"פ עם התאחדות התעשיינים.

לדבריו, "הגלובליזציה תפסה תאוצה ב-20 השנה האחרונות והמשברים בשנתיים האחרונות הטיחו בפני כולנו את עוצמתה. היום באמת המדינה פועלת בזירה גלובלית ענקית וזה נכון גם לגבי כל אחד מהתעשיינים הישראלים. הגלובליזציה רק תתעצם ב-10 השנים הקרובות ולכן חשוב לדעת כיצד להתמודד איתה".

"צריך להגדיר במפורש באיזה ענף אני רוצה להתחרות ולפתח יתרונות תחרותיים כדי להיות אחד מהשחקנים המובילים. מי שלא יעשה את זה ימצא עצמו בקבוצת חברות שמשקיעות את כל כולן בהישרדות וזו בחירה לא נכונה", אמר.

לדבריו, "אנחנו כתעשיינים חייבים להיכנס לתהליכי חשיבה ארוכי טווח כדי להיות גלובליים. צריך ללמוד ראשית את השוק בארה"ב וכפי שניתן ללמוד אותו ניתן ללמוד שווקים אחרים. יש המון דרכים להיכנס לארה"ב ואם מצליחים שם יש הרבה מאוד בסיס לתמיכה בארצות אחרות".

עוד הוסיף מקוב, כי "גם אירופה שנראית היום על הפנים עם עננים שחורים - ברגע שיש מצב כזה יש המון הזדמנויות. מציע לכל אחד מכם לא להיבהל. להיכנס לשוק, ללמוד אותו ולבדוק איפה אתם יכולים בתנאים הקשים האלה לתפוס מקום שהתפנה ע"י חברות שלא יודעות להתמודד עם שינויים".

"אנחנו בהתאחדות מאמינים בתוכנית רב שנתית עם הסתכלות תקציבית ארוכת טווח. כדי להגיע לצמיחה בתעשייה - לא ניתן אחרת. נניח שישראל תציב יעד להכפיל את הייצוא תוך עשור, אי אפשר לבנות תוכנית כזאת ללא תכנון רב שנתי. גם תקציב דו שנתי לא מספיק כדי להגיע ליעד הזה. הנושא הראשון שמעסיק אותנו בהתאחדות התעשיינים הוא לדאוג לתעשייה במסגרת דיוני השולחן העגול. הנושא השני על סדר יומנו הוא כחול לבן ירוק".