בנק דיסקונט מבקש להכריז על שעיה בוימלגרין כפושט רגל

טוען כי יתרת חובו של בוימלגרין ושל החברה הפרטית 'ש. בוימלגרין אחזקות', שנמצאת בבעלותו המלאה, עומדת על יותר מ-77 מיליון שקל ■ לטענת הבנק, בוימלגרין הודיע כי אינו יכול לפרוע את החוב משום ש"אין לו נזילות"

‎‎בנק דיסקונט הגיש היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה למתן צו פשיטת-רגל וכינוס נכסים נגד איש העסקים ישעיהו (שעיה) בוימלגרין.

באמצעות עוה"ד עופר ארגוב ואסף שובינסקי ממשרד וינשטוק-זקלר כותב הבנק בבקשתו כי "".

עוד נכתב בבקשת הבנק כי בנובמבר 2005 פתחה ש. בוימלגרין, ששעיה בוימלגרין משמש כיו"ר הדירקטוריון ובעל השליטה בה, חשבון עו"ש בסניף בורסת היהלומים של דיסקונט. כמו כן פתחה החברה חשבון פיקדון ניירות ערך. במקביל לפתיחת חשבון החברה חתם בוילגרין עצמו על "כתב ערבות מתמדת ל'כל חוב שאינה מוגבלת בסכום', לפי כתב הערבות ערב בוימלגרין כלפי הבנק לכל חובותיה של החברה בו, ללא הגבלה בסכום, לרבות כל חיוב בקשר עם קרן, ריבית וכדומה".

לטענת דיסקונט, במקרה זה "מתקיימים כל התנאים למתן צו פשיטת-רגל נגד בוימלגרין ולכינוס נכסיו, לרבות התנאים הקובעים שחובו של חייב, כדי שיוכרז פושט-רגל, יעלה על הסך המינימלי הקבוע בחוק, וכי החוב יהיה בגין סכום קצוב בכסף שיש לשלמו מיד".

בבקשה מצוין כי "הבנק לא נחפז בהגשת בקשה זו, להפך: עשה כל מאמץ ונקט בסבלנות רבה עם בוימלגרין בתקווה שזה יפרע את חובו".

הבנק מציין כי "מאז נובמבר 2009 ועד לאחרונה ניהלו הצדדים מגעים בניסיון להסדיר העמדת בטוחה לבנק, אך חרף הבטחותיו החוזרות ונשנות נמנע בוימלגרין מלהעמיד בטוחה כאמור, ודחה את הבנק בלך-ושוב".

בנוסף, טוען הבנק, "לאור העובדה שבוימלגרין נמנע מלעמוד בהתחייבויותיו קיים נציג הבנק שיחה טלפונית עימו, שבמהלכה הודיע בוימלגרין כי אינו יכול לפרוע את החוב משום ש'אין לו נזילות'".

לטענת הבנק, "במהלך כל השיחות והפגישות עימו, לא העלה בוימלגרין כל טענה בדבר גובה חובו לבנק, או בדבר עצם קיום החוב, ולכן הודעותיו מהוות מעשה פשיטת-רגל, כהגדרתו בחוק". ‏‎‎‏

נציין כי בוימלגרין הוא בעל השליטה בחברת ההשקעות הקרויה על שמו, אשר מחזיקה גם בחברת הנדל"ן אזורים .