קדאפי לעזרת יוון: בוחן השקעות פוטנציאליות בפרויקטים שונים

‎‎ראש ממשלת יוון מבקר היום בלוב לצורך שיחות גישוש עם קדאפי במאמץ לגייס השקעות‏

ראש ממשלת יוון ‎יורגוס פפנדריאו מבקר היום בלוב לשיחות עם מועמר קדאפי על השקעות אפשריות ביוון, בעוד אתונה נאבקת עם משבר האג"ח.‏ ראש הממשלה היווני דן עם קדאפי בהשקעות פוטנציאליות של קרן ההשקעות הריבונית של לוב ושל חברות האנרגיה הממשלתיות של לוב, אמרו פקידים.

פפנדריאו מקווה להחיות את הידידות עם קדאפי, ששגשגה בתקופת אביו אנדריאס, שכיהן כראש ממשלת יוון בשנות השמונים. "מדובר בשיחות גישוש. שום דבר לא ייחתם בביקור הזה... אבל זה סולל את הדרך קדימה", אמר פקיד יווני.

המשלחת היוונית זוכה לקבלת פנים חמה בטריפולי לאחר ההזמנה שהתקבלה במהלך ביקורו של עלי אל-מחמודי, ראש ממשלת לוב, באתונה בחודש שעבר.‏ מחמודי אמר שלוב מתכננת להשקיע עד 200 מיליארד אירו (239 מיליארד דולר) ב"זינוק אדיר בפיתוח... וגם ביחסים שלנו עם יוון תהיה התפתחות אדירה".

פפנדריאו מוביל את מאמצי יוון למשוך השקעות ממדינות המפרץ ומיצרניות נפט וגז אחרות. כמו כן מתנהל מו"מ על פרויקטים בתחום האנרגיה ובניית כלי שיט שבהם מעורבים משקיעים מקטאר ואבו דאבי.

המאמצים לגיוס השקעות הוגברו לאחר שהשנה נכשלה יוון בניסיונה לשכנע קרנות השקעה ריבוניות במפרץ הפרסי ובמקומות אחרים לרכוש נתחים גדולים מהאג"ח שלה. ההשקעות הציבוריות והפרטיות ביוון צפויות להתכווץ משמעותית השנה, מכיוון שתנאי סיוע החירום בסך 110 מיליארד האירו, שקיבלה יוון ממדינות גוש האירו ומקרן המטבע הבינלאומית, מאלצים את יוון לבצע הידוק פיסקלי חמור. ‏השנה צפויה כלכלת יוון להתכווץ בכ-4%, וב-2011 צפויה התכווצות נוספת של 1.5%-2%.

פפנדריאו הציע כמה פרויקטים בתחום האנרגיה, כולל פרויקטי אנרגיה סולארית וגז טבעי, שיושקו השעה, אמר פקיד יווני. כמו כן נידונו מיזמים משותפים בתחום התיירות, שבו מבקשת לוב להתפתח, וכן בתחום ייצור המזון, כולל חוות דגים.