האם שוק הדיור בארה"ב מתאושש? מספר העיקולים ירד ב-3%

"המספרים של מאי ממשיכים לאשר את הטרנד בו הבחנו באפריל: בסך-הכל פעילות העיקולים מתמתנת, בעוד שהלווים מתקדמים בטיפול בנכסים הבעייתיים שהצטברו במהלך 20 החודשים האחרונים"

שוק הדיור בארה"ב מתחיל להתאושש? מספר הבקשות לעיקולים בארה"ב ירדו במאי ב-3% לעומת חודש אפריל, מספר הבקשות לעיקול ירד ל-322,920 במאי לעומת החודש הקודם ועלה בכ-1% לעומת השנה בקודמת.

עם זאת, מספר הבתים המעוקלים שהושבו לרשותם של הבנקים (Repossessions) עלו ב-1% והגיעו לשיא חודשי חדש, זה החודש השני ברציפות והסתכמו ב-93,777, כאשר לעומת השנה שעברה מדובר בזינוק של 44%, כך על פי נתוני חברת מחקר השוק RealtyTrac.

בה בעת, הודעות על חדלות פירעון ירדו במאי ב-7% לעומת החודש שעבר וב-22% לעומת השנה שעברה, בעוד שגם מספר המכרזים שהתקיימו ובהם הוצעו הבתים המעוקלים ירד הן במונחים חודשיים והן במונחים שנתיים.

"המספרים של מאי ממשיכים לאשר את הטרנד בו הבחנו באפריל: בסה"כ פעילות העיקולים מתמתנת בעוד שהלווים מתקדמים בטיפול בנכסים הבעייתיים שהצטברו במהלך 20 החודשים האחרונים" אמר מנכ"ל RealtyTrac שהדגיש כי בשנה שעברה ובשנת 2008 חלה עלייה של 32% ושל 28% בהתאמה במספר ההתרעות לחדלות פירעון והיקף המכרזים למכירת בתים מעוקלים, "מה שהביא לבניית מלאי אשר דחתה את פעולות השבת הבתים לידי הבנק".

נבאדה המשיכה להיות המדינה בה נרשם עדיין השיעור הגבוה ביותר של בקשות העיקול, למרות ששיעור זה ירד ב -12% ביחס לאפריל וב-16% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ועדיין, אחד מכל 79 בעלי יחידות דיור בנאבדה קיבל הודעה על עיקול במאי. לאס וגאס נותרה העיר המובילה ובה נרשמה ירידה של 18%.