מכה לטבע - ה-FDA: תרופת נוברטיס לטרשת נפוצה "בטוחה"

ה-FDA: תרופת ה-Gilenia אפקטיבית בשליטה על רעידות ושאר הסימפטומים של המחלה ■ החידוש הגדול של נוברטיס הוא שהתרופה ניתנת ככדור לבליעה ולא בדרך של הזרקה או עירוי ■ מניית טבע נחלשה בכ-20% ב-3 החודשים האחרונים

חוליה נוספת בשרשרת המכות, שנופלות על ענקית הגנריקה הישראלית טבע לאחרונה: מנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, אישר אמש (ה') כי תרופת ה-Gilenia של חברת נוברטיס לטיפול בטרשת נפוצה בטוחה ואפקטיבית בשליטה על רעידות ושאר הסימפטומים של המחלה.

עם זאת, למרות המלצות חזקות לאישור מיידי, ציינו בפאנל המומחים של ה-FDA כי תופעות הלוואי של התרופה מחייבים בדיקה נוספת על מנת לוודא כי החולים חזקים מספיק על מנת לקבל את הטיפול.

התרופה, ככל שתאושר, תתחרה ישירות מול תרופת המקור העיקרית של טבע לטיפול במחלה - הקופקסון. החידוש הגדול של נוברטיס הוא שה-Gilenia ניתנת לחולה ככדור לבליעה אוראלית ולא בדרך של הזרקה או עירוי.

חברה בפנאל ה-FDA לבחינת התרופה, סינתיה סיטקוב (Cynthia Sitcov), אמרה כי "נראה כי זו תרופה אפקטיבית ונפלאה על אף תופעות הלוואי הקיימות בינתיים. אני מכירה הרבה חולי טרשת המסרבים לקבל עירויים וזו יכולה להיות תרופת הפיתרון בשבילם".