אקוניס: "אין ספק שיש בועת נדל''ן - המחירים יצאו מפרופורציה"

יו"ר ועדת הכלכלה זימן את שר האוצר לדיון דחוף סביב נושא הנדל''ן בעקבות חבילת הצעדים שנחשפו אמש ב"גלובס" ■ "ההצעה של האוצר בכוון נכון - אך נדרשים צעדים משלימים"

יו''ר ועדת הכלכלה, אופיר אקוניס, זימן את חברי הועדה לדיון דחוף סביב נושא הנדל''ן בעקבות חבילת הצעדים שנחשפו אמש ב"גלובס" .

"אני מזמין את שר האוצר, יובל שטייניץ, לוועדה כבר ביום רביעי הקרוב לדיון דחוף בנושא" אמר אקוניס בשיחה עם "גלובס" והוסיף "נדרוש מהאוצר לפרוס בפני ח''כ בוועדה את חבילת הצעדים תוך דגש לסיוע לזוגות צעירים".

אקוניס בירך על תוכנית האוצר אך אמר כי נדרשים צעדים נוספים לרבות בתחום המיסוי: "הצעדים של משרד האוצר הם צעד בכיוון הנכון, לרבות השינויים בתמ''א 38, והדרישה להפרשת קרקעות מאסיבית והטיפול בקרקעות חקלאיות. עם זאת, יש מקום למיסוי דיפרנציאלי אשר שיציע אפשרות של הענקת פטור ממע''מ עבור רוכשי דירה ראשונה או שמא למסות רוכשי דירה שנייה ושלישית".

לדברי אקוניס, יש בועת נדל''ן בישראל "ואין ספק בכך, אין על זה ויכוח. המחירים יצאו מכל פרופורציה ולא רק באזורי הביקוש", טען אקוניס וסיכם "זוג צעיר צריך לשעבד את חייו לבנקים כדי לקנות דירה, שעבוד נצחי של דור שלם".