הלפטופ המוצלח של HP - טוב אך לא מושלם

המחשבים השולחניים הופכים למוצר עיצובי, ו-HP מנסה כבר שנים להפוך את מחשביה ליפים יותר ■ דגם ה-ENVY הוא באמת תענוג למרות שהוא לא מושלם, אבל מחירו קצת מוגזם

המחשבים השולחניים הופכים למוצר עיצובי. לפעמים מדובר בקופסה מיניאטורית שיושבת על השולחן עצמו ולפעמים מדובר במחשב היושב בתוך המסך. בחלק מהמקרים המחשב הנייד הוא בעצם מחשב נייח. גם חברות המחשבים הבינו שחלק מהמשתמשים רוצים את הנוחות של המחשב הנייד נטול הכבלים והאביזרים החיצוניים, שאפשר להכניס אותו למגרה, כאשר מסיימים לעבוד.

עיצוב: HP מנסה כבר שנים להפוך את מחשביה ליפים יותר (קרי דומים יותר למחשבים של אפל). היא משקיעה רבות בעיצוב ובחומרים והתוצאות לפעמים טובות מאוד. ה-ENVY 15 הוא דוגמה מצוינת למקרה כזה: המארז עשוי ממגנזיום בצבע כסוף-אפור עם אלפי נקודות המעטרות אותו. איכות המוצר מורגשת כבר בשנייה הראשונה, וממשיכה במקלדת השחורה הנוחה העשויה מכפתורים גדולים. הבעיה היחידה היא שהנוחות הזו היא חלקית, כי HP החליטה להוסיף כל מיני כפתורי קיצור למקלדת, שעליהם תלחצו בטעות. חוץ מזה, בגרסה המקורית של המקלדת כפתור ה-@ עבר לכפתור הפסיק. ב-HP ישראל הבינו ששינוי כזה הוא קצת מעצבן ולכן החזירו את ה-@ למקום המקורי, רק שבדרך שכחו לשנות את החריטה.

HP
 HP

חוץ מזה, משטח העכבר הגדול והמרווח עשוי מחומרים לא נעימים למגע. הלפטופ גם מתחמם בצורה איומה, דבר שישפיע בעיקר כאשר תרצו לעבוד עליו על הברכיים וקצת בידיים שלכם.

מסך ורמקולים: מסך 15 אינץ' רחב ואיכותי במיוחד לצפייה בסרטים, אולם חוויית המולטימדיה נפגמת משום שהרמקולים אינם מספיק חזקים. עם זאת, לזכותם יש לומר שהם מפיקים צליל טוב.

חומרה: מגיע עם המעבד החזק והחדש של אינטל עם 4 ליבות מסדרת i7 במהירות 1.6 ג'יגה הרץ, וכונן קשיח של 500 ג'יגה. לדגם יש גם 8 ג'יגה זיכרון (RAM), כונן בלו-ריי חיצוני, 2 כניסות USB וכניסת HDMI אחת. הסוללה החזיקה לנו בקושי שעתיים בעבודה מאסיבית.

בשורה התחתונה: ה-ENVY הוא באמת תענוג, למרות שהוא לא מושלם, אבל מחירו קצת מוגזם.

מחיר: 9,985 שקל.

ציון: 9.