נדחה ערעור הרכבת על החיוב בפרדס חנה

במהלך 2007 ערכה המועצה המקומית, שיוצגה ע"י עו"ד גדי רוקח וגיל צומן, מדידה נוספת של מתחם הרכבת והתברר שב-2006 נוסף בצדה המזרחי של מסילת הרכבת חניון חדש בשטח 16,515 מ"ר

ביהמ"ש המחוזי בחיפה דחה את ערעור רכבת ישראל בנוגע לחיובי ארנונה עבור תחנת הרכבת במועצה המקומית פרדס חנה-כרכור. ערעור הרכבת, באמצעות עו"ד אילן גולדשמיט, התייחס להחלטת ועדת הערר בשנת 2009.

ביולי 2006 ערכה המועצה המקומית בדיקה של מתחם הרכבת, ובעקבותיה נוספו לחיוב 9,748 מ"ר, חלקם מהווים שטח החניון המערבי במתחם. בעקבות כך זו הוצאה דרישת תשלום לרכבת תחת הכותרת "דרישת ארנונה לשנות הכספים 2002-2006 בסכום של 960 אלף ש'".

הרכבת עתרה לביטול דרישת התשלום הרטרואקטיבית, וב-2008 ניתן תוקף פסק דין להסכם הפשרה בין הצדדים מ-2002 ונקבע כי דרישת התשלום ל-2002-2006 בטלה. אולם, במהלך 2007 ערכה המועצה המקומית, שיוצגה ע"י עו"ד גדי רוקח וגיל צומן, מדידה נוספת של מתחם הרכבת והתברר שב-2006 נוסף בצדה המזרחי של מסילת הרכבת חניון חדש בשטח 16,515 מ"ר. בהתאם לכך קבעה המועצה המקומית כי חיוב הארנונה לרכבת הוא לשטחים של 1,028 מ"ר משרדים, שירותים ומסחר - סככות, 300 מ"ר למשרדים, שירותים ומסחר, ו-28,647 מ"ר קרקע תפוסה לכל מטרה אחרת.

הרכבת הגישה השגה בגין הארנונה לשנים 2006-2007 לשטח המזרחי ולשנים 2007-2008 לשטח המערבי. מנהל הארנונה דחה השגות אלה, ולכן הגישה הרכבת ערר, שנדחה. ביהמ"ש המחוזי לא שינה את החלטת ועדת הערר.

לדברי עו"ד אלכס כץ ממשרד כץ, גבע, איצקוביץ (KGI), המתמחה בארנונה ובהיטלי פיתוח, אך לא מעורב בתיק, "ביהמ"ש נתן משקל לכך שלא הייתה מחלוקת של ממש ביחס להפרש השטחים שנידרש, ושמדובר בגוף ציבורי המחויב לפעול בהוגנות. תקופת החיוב הרטרואקטיבי לא הייתה מעבר לתחום הסביר".