אחרי AT&T: גם ספקית הסלולר הבריטית O2 תגביל מהירות הגלישה

את ההצדקה למהלך תולה O2 בכך שהוא יאפשר "מודל תמחור הוגן ושקוף יותר הנשען על מידת השימוש של הלקוח באינטרנט" ■ השינויים ייכנסו לתוקף מאוחר יותר במהלך החודש

ספקית הסלולר השנייה בגודלה בבריטניה, O2, הודיעה כי תגביל את מהירות הגלישה באינטרנט ברשת הסלולרית בהתאם לתעריף שאותו היא גובה ממנוייה. בכך מצטרפת O2 לספקית הסלולר האמריקנית AT&T שהודיעה על צעד דומה בחודש שעבר. את ההצדקה למהלך תולה O2 בכך שהוא יאפשר "מודל תמחור הוגן ושקוף יותר הנשען על מידת השימוש של הלקוח באינטרנט". השינויים ייכנסו לתוקף מאוחר יותר במהלך החודש.

על פי נתונים שנמסרו על ידי O2, הרוב המכריע (97%) של לקוחות החברה המשתמשים בטלפונים סלולריים חכמים אינם משתמשים במידע מקוון בנפח העולה על 500 מגה בייט, כשבדרך כלל מדובר בנפח נמוך בהרבה. בארה"ב ביצעה, כאמור, AT&T מהלך דומה ואף ביטלה את תוכנית הגלישה הבלתי מוגבלת באינטרנט הסלולרי שהציעה ללקוחותיה החדשים. כרגע לא ברור אם ספקיות סלולר נוספות מתכוונות להצטרף לשתי החברות.

שתי ספקיות הסלולר הן הספקיות הבלעדיות בארה"ב ובבריטניה של מוצרי אפל - האייפון והאייפד. למעשה, מכשירים אלה הם שהביאו את הספקיות להגביל את מהירות הגלישה באינטרנט עבור הלקוחות שלהן, כיוון שמשתמשי האייפון והאייפד נוטים לגלוש רבות מהמכשירים שלהן ולהעמיס על רשתות הסלולר. במהלך זה, מקוות החברות, יופחת העומס על הרשתות.