10 תעודות הסל החזקות ביותר

כללי דירוג תעודות סל מדינתיות דומים לכללי הדירוג של קבוצות הכדורגל לפי שיטת פיפ"א

אני מוצא דמיון בין שיטת הדירוג של פיפ"א לקבוצות הכדוררגל המשתתפות כעת במונדיאל דרום אפריקה, לדירוג העולמי של תעודות סל של מדינות שונות, המומלצות להשקעה ונסחרות בארה"ב.

דירוג פיפ"א מבוסס על מספר הניצחונות של כל מדינה כנגד כל המדינות האחרות, ב-4 השנים החולפות, תוך מתן משקל יתר לתקופה האחרונה. הדירוג סייע למהמרים, להעדיף את ברזיל המדורגת ראשונה, במשחק שהיה לה עם צפון קוריאה, המדורגת במקום ה-47 מבין 49 המשתתפות במונדיאל.

דירוג חוזק יחסי של תעודות סל גלובליות הנסחרות בארה"ב

גם בהשקעות, ישנה עדיפות עליונה לדירוג החוזק היחסי של כל תעודת סל גלובלית ביחס לעמיתיה בארצות השונות. לאור התנודתיות הגבוהה בשווקים יש הכרח בבדיקה יומית, המזהה שינוי במנהיגות של תעודות סל המובילות במחיריהן מעלה, ובאלה המובילות במחיריהן מטה.

בשיטת Point & Figure DWA בודקים בכול יום את החוזק היחסי של כל תעודת סל, ביחס לכל אחת מתעודות הסל האחרות. המדד מחושב על בסיס מחיר הסגירה היומי של כל תעודה. לדוגמא, על מנת לבדוק את החוזק היחסי של שני נכסים, נכס א' ונכס ב', אנו מחלקים את מחיר הסגירה של נכס א' למחיר הסגירה של נכס ב'. אם המנה כתוצאה מחלוקת המחירים הולכת וגדלה על ציר הזמן, נכס א' חזק מנכס ב', ולהיפך, באם המנה יורדת, נכס ב' חזק מנכס א'.

על מנת לבחור את תעודות הסל החזקות והחלשות ביותר, בחרנו באוכלוסיה של 34 תעודות בעלות נפח מסחר הגבוה ביותר. החוזק היחסי של כל תעודה נבדק מול כל אחת מ-33 התעודות האחרות. זאת שצברה את מספר הנקודות הרב ביותר, עומדת בראש הרשימה כחזקה ביותר, וזאת עם מספר הנקודות הקטן ביותר , היא החלשה ביותר.

אברהם קוגל תעודות סל גלובליות
 אברהם קוגל תעודות סל גלובליות

לפי הטבלה לעיל , הגביע שייך לתאילנד, והמובילות אחריה בחוזק הן תורכיה, מכסיקו, צ'ילה, מלאז'יה ופרו. ששת החלשות ביותר הן: ספרד, איטליה, צרפת, אירופה, אוסטריה ואנגליה, אמנם אימפריות כדור רגל, אך בעת הנוכחית, לא עדיפות להשקעות.

התעודות בחלק העליון ובחלק התחתון של הטבלה נוטות לשמור על חוזקן היחסי ועל רמת מחיריהן לתקופות ארוכות יחסית, ואנו מצפים להמשך המנהיגות של העליונות והמשך החולשה של התחתונות, עד אשר יוכח אחרת.

מאחר ובעת הנוכחית, השקעות במניות ותעודות סל ארה"ב עדיין עדיפות על השקעות מחוץ לארה"ב, נמשיך לעדכן את הטבלה מעלה למועד בו תחזור הרוח הגבית לשווקים שמחוץ לארה"ב.

■ אברהם קוגל הינו מנתח שווקים גלובליים, מומחה עולמי בשיטת Point & Figure DWA, ומביא השיטה עם הסמכה בלעדית בישראל. קוגל סוחר פעיל בשוק ההון ומנהל תחום Point & Figure DWA במרכז להשכלה פיננסית מבית Matrix, וחלק מצוות את www.pnf.co.il ללימודי שוק ההון.

ניתן ליצור קשר במייל:info@pnf.co.il

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו- עושה זאת על דעת עצמו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.